Ik heb sinds kort een interesse in horloges. Nu viel mijn oog op bijgevoegd horloge o.a. door het skeleton gedeelte. Na een korte zoektocht kwam ik erachter dat het dit horloge is van Rolf Dillmann Steel, dial: silvery
Nu zie ik dat dit een zeer beperkte oplage is en vrij niche. De prijs op die webpagina lijkt me overigens ook erg hoog - echter heb ik nog weinig kennis van wat een horloge duur maakt.
Nu heb ik de vragen:
Weet iemand meer over dit horlogemerk?
Wat zou zo’n, of vergelijkbaar, horloge circa mogen kosten?
Gezien de beperkte oplage, betekent dit dat er maar weinig juweliers het horloge zullen onderhouden en dit waarschijnlijk duur is?
Hoor graag of er iemand meer kan vertellen over dit horloge!
het binnenwerk is een ETA 2892-2, wat een ingekocht (niet speciaal duur) beestje is. Wel degelijke kwaliteit, maar niks in-house dus. Wat skeletonised maar sja
de “pers” sectie op de website is een paar slecht leesbare screenshots van Tsjechische B-publicaties
een Rolls Royce op je site gebruiken betekent dat je zĂł onbetekeniswaardig bent dat Rolls zelf de moeite niet neemt van je via hun advocaten te verplichten dat weg te halen
en dat dan met een massieve platina/goud/… kast?
Dus samengevat, onderhoud erop kan elke horlogemaker, als er een onderdeel kapot is kan je het triviaal wisselen maar dan is je skeleton view naar de kloten.
Duur, obscuur, amateuristisch, en (subjectief) lelijk. Ik zou er geen tijd aan verspillen.
Kijk eerst eens rustig rond in het doorlopend topic “wat dragen wij vandaag” voor ideeën en leg je toe op de bekendere merken.
Gooi er niet meteen een berg geld tegenaan, smaak ontwikkelt zich met de jaren.
Skeletons zijn erg leuk maar moeilijk afleesbaar. Mijn eerste 2 horloges vanaf/ sinds de grotere intresse in horloge’s waren skeletons van Davis.
Zou ik er nu 1 willen zou het een Festina worden.