Rolled gold double - plaque or l

ik heb een vraagje wat betekend rolled gold double - plaque or l kunt iemand mij dat uitleggen en er staat op de voorkant 25 RUBIS?

1 like

Het eerste betekent dat het een doublé kast is, gewoon metalen basis met daaroverheen een laagje goud, varierend van flinterdun tot een flinke laag (zgn. Goldcapped/goldfilled zoals Omega nog weleens toepaste)

25 jewels slaat op het aantal robijntjes dat als lager in het uurwerk gebruikt wordt.

Maar… plaats even een paar goede, goed belichte foto’s van het horloge van alle kanten en van de goudaanduiding, dan kan er wellicht meer worden verteld!

1 like

oke dankuwel is stuur over paar min wat fotootjes!

25 steens klinkt als ETA. Ben benieuwd. :+1:

1 like

1 like

1 like

Ah, leuk weer een Lincoln!
Was Ee vandeweek ook al eentje in deze rubriek!

Waarschijnlijk een merk van Ed Maassen (juwelier?) uit Maastricht, recept zoals toen en trouwens nu nog steeds horloges worden gemaakt.
Juwelier of een klein merk geeft een assembleur opdracht voor een serie horloges, die koopt de onderdelen in bij wat in die tijd toch vaak prima kwaliteit leveranciers waren, kast, wijzerplaat, uurwerk en wijzers en assembleert ze!

1 like

Zouden ze misschien wat waart zijn of niet heel erg?

1 like

De band is een echte fixo-flex! Zijn een jaar of wat geleden failliet gegaan geloof ik. Het rolled gold op de band!

Voor wat betreft het horloge moet je even goed belicht foto’s van de achterkant maken, voor wat betreft het uurwerk moet de kast open.
Doe dat als je geen ervaring hebt svp niet zelf, maar laat een horlogemaker dat doen. Geen willekeurige juwelier maar een echte horlogemaker.

Emotioneel wellicht wel! Vertel eens hoe je er aan komt, zit er een mooi verhaal aan vast wellicht?

Maar als je hier met dollarTekens post, helaas… als het horloge echt goud is, de sloopwaarde van die paar gram goud.

Echter, laat het kastje schoonmaken, polijst het plastic glaasje, laat een van de horlogemakers hier op het Forum het uurwerk een servicebeurt geven zodat het weer mooi loopt (hard nodig gok ik) en zet er een mooi echt kroko of hagedisbandje op en je hebt een superleuk vintage horloge waar je jaren lol van kan hebben!

Ah stalen achterdeksel! Double kastje!
Geldelijke waarde… een paar tientjes.

Blijft:

Echter, laat het kastje schoonmaken, polijst het plastic glaasje, laat een van de horlogemakers hier op het Forum het uurwerk een servicebeurt geven zodat het weer mooi loopt (hard nodig gok ik) en zet er een mooi echt kroko of hagedisbandje op en je hebt een superleuk vintage horloge waar je jaren lol van kan hebben!

Oke soper bedankt en dan heb ij nog 1 horloge die een stuk ouders is die al gerestoreert is. Een union angre horloge met 17 jewels incabloc?

Srry het typen gaat niet zo soepel vandaag haha

1 like

Gafolicitoard!
:rofl:

Haha is misschien wat specialer ben benieuwd wat ik eigenlijk allemaal heb enz haha

1 like

Maak anders 1 topic met al je horloges even bij daglicht goed gefotografeerd!

yes, zal ik proberen!

en nog bedankt voor de hulp :slight_smile:

1 like

wat zou ik eigenlijk prc moeten fotograveren als ik vragen mag?