Rommelmarkt, 5 euro

Gezien mijn recente interesse in het digitale horloge aanbod van Casio leuk om hier tegenaan te lopen. Een SGW300H. Voor 5 euro kon ik em niet laten liggen. Was erg vies en er zat een lelijke waardeloze stalen band om en (uiteraard) is de batterij leeg. Gevalletje bandje kapot, batterij leeg, in de la ermee. Maar voor mij toch weer even een leuk projectje.
Soppie, borsteltje, binnenkant bekijken. Kon vandaag alleen even geen CR2016 bemachtigen dus dat doen we morgen. En natuurlijk nog een bandje…
Hopelijk werkt ie nog, maar heb goede hoop

14 likes

Ik hoop dat die het nog doet, met een nieuwe batterij.

Zo had ik een paar jaar geleden voor een paar euro een Baby-G op de rommelmarkt, welke mijn zoon nog steeds met plezier draagt!

2 likes

Zou ik ook niet laten liggen! Zal wel nog werken hoor, vergeet je AC-reset niet na de batterijwissel.
Jammer van de krassen op de acryl, maar zeker bruikbaar als beater-watch! Zelf eentje gehad, terug in ere hersteld en prijs x2 opnieuw doorverkocht.

3 likes

Je data van de altimeter/barometer/thermometer ook even terug nagaan. Die kan soms afwijken.
Thermometer = zie thermostaat of weerstation bv
Altimeter (per 5 meter) = zie je locatie op Google Maps
Barometer = gebruikte ik een weerstation voor

1 like

CasioFanMagSGW-300H

Module 3202

2 likes

Dank voor de tips. Over het ‘glaasje’….is dat acryl of glas? Ergo, kan ik met tandpasta of polywatch die krassen eruit krijgen danwel verminderen?

1 like

Acryl.
Denk wel dat je het minderen kan.

1 like

Even langs de Action,
die hebben zo’n karton met een batterijen assortiment.
Daar zit de 2016 ook bij.

Is zeker te polijsten!
Polywatch, tandpasta, en bij een diepe kras eerst 2000 en 3000 waterproof.
Niet te bang zijn😊

De barometers van Casio geven over het algemeen wel de juiste waarde nadat ze goed ingesteld zijn, de hoogtemeter is gekoppeld aan de barometer, dus als je die echt wil gebruiken moet je die bijna continu in de gaten houden en bijstellen, als het ander weer is kan je zomaar 100 meter in hoogte anders zitten dan wat je verwacht, zonder van je plek te komen.

1 like

Heb ze ook op de Pro Trek’s hier. Moet ze regelmatig wel z’even bijregelen hoor.

Ook nog een tip als je de data gaat instellen, draag het horloge al even. Dit met je lichaamstemperatuur voor de instelling van de temperatuur. Tip die ik zelf eens meegekregen had op een Casio-forum.

Leuk is dat, he. Ik kreeg vandaag een oud horloge. Had zo te zien jaren stilgelegen. Band helemaal verrot, maar ik had nog een batterijtje en hij doet het weer. Ik denk niet dat ik hem echt ga dragen, maar het is gewoin geinig om die dingen weer tot leven te wekken.

Bandje is 18mm. Je vindt die zoals de originele voor dit type op Ali Express.

1 like

Die heb ik ook nog liggen, gisteren toevallig de mijne te koop gezet (niet hier overigens)

1 like

Nee troep. Koop een maxell.

Ik zou de “ troep” gebruiken om te kijken of er überhaupt nog leven in de Casio zit.
Dan kan een dure batterij altijd nog.
Buiten dat:uiteindelijk komt alles uit China😊

Dan nog. Heb je een hele hoop vreemde extra batterijen die je nooit gebruikt. En ongebruikt in de batterijen bak gooit.

Altijd leuk, ik kwam laatst toevallig nog 2 Casio’s tegen die ik bij een oude werkgever altijd droeg. Weinig bijzonders, maar toch grappig om weer tegen te komen.

1 like

It’s alive!

Ben even met tandpasta aan de gang geweest voor de krassen op het acryl. Wordt minder maar tis een behoorlijk diepe. Voor nu even klaar, ga ik later nog wel eens mee aan de slag. Maar hij ruikt lekker fris in ieder geval
Band is ook onderweg. Voorlopig kijk ik even of ik een nato ervoor heb liggen. Vast niet want alles wat ik heb is 20mm of meer…
Ook maar eens de manual online opsnorren. Uitgebreid ding.

7 likes

En nog leuker om weer in ere te herstellen!

1 like