Rommelmarkt aanwinsten

Leuk zeg, die nieuwe aanwinsten!! Waar is die "super"markt van jou? (Niet dat ik veel tijd heb, maar toch…)

Groeten, Tom Vreeken.

Mijn beste,

Je hebt wederom een paar leuke klokjes kunnen kopen. De eerste serie beaamt mij meer dan deze laatste aankoop.
Doch, dunkt mij, dat deze laatste serie horloges je meer kan gebruiken om de ziel van het horloge te ontleden, en er zodoende lering uit kan trekken.
Ik hebt wel eens van die horloges (soms oude rommel) welke goed zijn open te maken om zodoende een (beter) inzicht te verkrijgen in de werking van het mechanisme.

Orologio Signaturis Temporis

van de eerste serie vond ik de minerva erg leuk , bij de 2de serie de elka .
ik weet inmiddels het nederlands plakmerk is uit amsterdam en het horloge van rond 1920 is.

je kunt helaas niet elke keer minerva’s kopen op de rommelmarkt :wink:
wel jammer natuurlijk

gewoon rond kijken …op de markt en bij 2dehands rommelwinkels , je weet natuurlijk nooit wat je tegenkomt :wink:

Leuke spullen weer, komt waarschijnlijk doordat ik een voorliefde voor Eterna aan het ontwikkelen ben de laatste tijd, maar ben benieuwd wat voor diameter deze is ? Aan de kroon te zien is het formaat van een damesmodel ?? Als je daar een eterna uurwerk in hebt zitten wil ik best wel een foto zien, stille hint :wink:

de kast maat is 21mm zonder kroon gemeten …foto’s zal ik zo ff maken …ik had niet gedacht dat mijn kastopener paste .

De foto van het Eterna uurwerk is erg mooi (tu)

Leuk verhaal en aparte aanwinsten tijdens je rommelmarkt avonturen, word vervolgd wellicht ?

Dank je wel seamaster (tu) , hoewel wel een klein maatje vind ik de foto van het caliber erg interessant. Heb hem opgeslagen op de harde schijf.

je kan niet altijd geluk hebben…gisteren kon ik mee rijden naar een markt …helaas was er niks te halen .
toch maar wat mee genomen omdat het wel aardig / erg goedkoop was en om niet met legehanden thuis te komen :wink:

tja viel een beetje tegen …
vandaag vond ik deze bulova … en die vind ik dan weer wel leuk

en gelukkig zag patries dit boek liggen … ik heb er nog even over moeten onderhandelen … gelukkig heb ik het uiteindelijk toch mee genomen.

ik schat aan de hand van de advertenties uit 1937 / 1938
en in erg nette staat , het is een onderdelen boek voor de zwitserse uurwerken met de meeste grote merken.


ik heb van 1 merk “iwc” even de hele lijn gepakt om een indruk te krijgen.

Jeeeeeeeemig, dat boek is de hele beste vangst; een van de weinige boeken waarbij je de kalibers van de achterkant kan herkennen!
Reken voor dit boek bij een antiquariaat op een prijs van zo’n 100 euro of meer… ::o

Gefeliciteerd (tu)

Oh ja: voor als je weer eens op diezelfde markt gaat kijken: er bestaat ook een uitgave van 1936, die heeft dezelfde titel, echter een blauw stoffen kaft…

Groet,
Paul

hoi paul,

ik heb het boek van een boekenmarkt … en helaas niet van de rommelmarkt :wink:

Mijn beste,

Je blijft mij verbazen. Een verbazing welke de ‘handelsgeest’ tart. Want ook voor deze derde maal heeft het lot jou daar gebracht waar de wijsheid der horloge-magie zich verder wil ontplooien middels een majestueus boek. Namelijk bij jou !!
Mijn complimenten en wederom veel plezier ermee. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

weer mooi beschreven :wink:

leuk verhaal en dito foto’s. veel plezier met de horloges en boek