Misschien is het zinnig even af te spreken wie, waar naar toe gaat?
Voor het eerst van mijn leven heb ik mij op zo n markt gestort.(kofferbak verkoop, Leusden)
Kon mij vervolgens niet aan de indruk onttrekken dat de familie Schoots al langs was geweest
Horloges vanaf 1 euro, maar dat was nog te veel!
En ik ben vandaag niet eens op pad geweest… maar morgen waarschijnlijk wel, ik zal alleen pas melden waar ik heen zou gaan als ik er al ben geweest, anders werkt het niet.
Vandaag Apeldoorn en Harderwijk aangedaan, geen fatsoenlijk horloge gezien, wel een leuk tereinwagen boek en 3 oude leer priemen gescoord.
Volgende keer hopelijk meer geluk op horloge gebied.
Dat is inderdaad vaak wel ‘de truuk’. Er al zijn als men nog aan het uitpakken is.
Vorig jaar, tijdens een korte vakantie in Friesland waren we even in het dorpje Sint Anna Parochie. Er was een rommel/kunstmarktje en we waren om 11.00 véél te vroeg… Iedereen was nog aan het uitpakken, de markt begon pas om 12 uur.
Ik vond daar in een doosje tussen wat oude muntjes en plastic oorbellen een mooie kleine (maatje ‘boys watch’) Enicar. in zeer goede staat. "Tsja we zijn eigenlijk nog niet open… uhh nou ja, doe maar 2 euro."
Kastje poetsen, een nieuw glaasje, kroko bandje, klaar. … Loopt als een tierelier. Niet echt een maatje om te dragen, maar gewoon een mooi klokje voor de collectie.
Ik zal later nog wel een fotootje toevoegen.
Elke zaterdag is er in Delft een markt met toch wel zo’n 200 kraampjes. Staan bijna altijd dezelfde mensen op dezelfde plaats en er zijn zo’n 5 personen die ook horloges aanbieden. Laatste keer een Pontiac en een Onsa gekocht en ik heb nog wel het één en ander laten liggen
In Duitsland kun je vaak al om zes uur terecht, dan sta je met een zaklamp de spullen te bekijken. Het vroegste dat ik ooit ben opgestaan was om 04:30. Ik probeer vaak rommelmarkten te combineren, dus als het kan drie achter elkaar. De beste vondsten heb je op de kleinste markten, en meer tips geef ik niet…
Zoals sommigen van jullie weten ben ik iets meer thuis in de vulpen verzamel wereld en ook bij dat onderwerp weet ik dat er in België en met name Duitsland vaak nog veel meer te vinden is. Ik zelf woon in de regio Den Haag, het westen dus en daar is gewoon alles al jaren lang OP! Voor een enkel wrakje -vulpen of horloge- categorie vuilnisbak, worden de waanzinnigste prijzen gevraagd als er sowieso al iets te vinden is. Vroeg aanwezig zijn is inderdaad wel het parool. Maar ja, als je vanuit de kust om 6.00 uur in pak weg in de buurt van Gronau, of Münchengladbach (ik zeg maar wat) wil wezen wordt het wel een hele onderneming! Of een dag eerder gaan, hotel boeken en dan weer vroeg opstaan, maar dan wordt het een investering en dat was nou juist in deze tak van sport niet de bedoeling. Als rommelmarkt jager wil je natuurlijk per definitie voor het ook al vintage dubbeltje op de eerste rang zitten. Ik ga er niet voor verhuizen. Er is tenslotte nog altijd de Rikketik en de vulpenbeurs in Tilburg (op de laatste zaterdag van September). Een keer per jaar Keulen (vulpenbeurs) af en toe eens naar Tongeren (B) en -ook in September- Temploux (B) in combinatie met een nachtje slapen bij een bevriende vulpenliefhebber in Zuid Limburg.
Ik wens jullie een goede jacht!
@Ellen1 Ik moet nog even een fotootje maken van die Enicar… komt er aan!
Zondag 16 Augustus 2015 is er weer een gezellige Rommelmarkt, waar u van alles vindt en u uw slag kan slaan. Buiten de rommelmarkt is er gelegenheid tot een hapje ne een drankje, volop parkeerruimte vlak naast de markt. Maak er een gezellige dag van. Tot zondag 16 augustus. Aantal kramen: 51-100
Wanneer
zondag 16 augustus 2015 van 9:00 tot 16:00
Waar
UitHoorn Evenementen terrein Randhoornweg
Randhoorn weg
Uithoorn, Noord-Holland
Ik kom net terug uit Hattem, echt een leuke markt en voor Nederlandse begrippen enorm. Ik ben om vijf uur 's ochtends weg gereden, het eerste uur heeft het ontzettend hard geregend en horlogetechnisch ben ik er ook niet echt beter van geworden (een dames Palerma voor één euro, en dat was het). Nog wel een complete Xbox 360 gekocht voor 15 euro, en een mooie Parker vulpen voor twee euro.
Ik moest vandaag naar Bremen (DE) en Hattem lag voor mij op de route, dus om 06:30 liep ik op de rommelmarkt.
Zeiknat geregend en het eerste uur niks bijzonders, op weg naar de auto nog 1 straatje gedaan, en wat ziet mijn oog, een Boley draaibankje
Paar dingetjes repareren en even op poetsen, ik ben helemaal happy!
Ben pas ook weer even in Delft wezen kijken. Niks gevonden. Er lagen een paar mechanische klokjes, maar wel in de categorie ‘wrak’. Dan zijn prijzen tussen de €45 en de €120 (!!!) toch iets te veel gevraagd voor mij. Bij 3 verschillende kraampjes wèl 3 verschillende heel erg fake ‘Junghans’ horloges gespot. Eén was volgens de aanbieder een ècht gouden chronograaf! Je weet wel met van die vastgeplakte wijzertjes in de subdials en een blikken dekseltje aan de achterkant. Lachen! @Ellen1 Hieronder het beloofde plaatje van de Enicar uit Friesland. Het lijkt een echt grote mensen horloge maar hij is maar klein: 29mm over de kast gemeten, zonder kroon, en een bandaanzet van 14mm. Toch een mooi klokje.
[URL=http://s1265.photobucket.com/user/Lex_van_Galen/media/horloges/IMG_5750_zpssuu7q4bf.jpg.html][/URL]