Rommelmarkt Jaeger Lecoultre 18k

Hoe zit dat nu met dat uurwerk? Ligt dat zo ruim in de kast?

Als rommelmarkt verslaafde begrijp ik het gevoel van een mooie vondst voor weinig! Dit is wel een erg leuke, proficiat!

2 likes

Hoeft niet, beetje ala Rolex Cellini (en mijn ZentRa Maxim :innocent:).

Behoorlijk brede band, maar zou handig zijn om de maten van het horloge te weten.

Sowieso een vondst zeg! :ok_hand:

Supervondst! :smile: Prachtig uurwerkje ook, en nog in keurige staat zo te zien.

Gvd!! Geluksjoekel!!

Heel bijzonder, je verhaal is bijna niet te geloven. Op een rommelmarkt heb ik werkelijk waar nog nooit iets leuks gezien.

Dat is vaak zo met oude wat plattere dressers.
Zoals je ziet heeft het achterdeksel een extra kraag die het uurwerk op zijn plek houdt.

Kijk maar eens naar deze Patek.

1 like

Gefeliciteerd! Echt gaaf deze vonst :+1:

5 euro betalen en daarna bezwangeren gaat echt te ver Willem.

6 likes

Mooie vondst, zeker voor zo’n prijs!

1 like

Maak daar maar 26 van per gram, maar nog steeds natuurlijk een werelddeal gedaan.

Inderdaad, dit was van een tijdje geleden…

1 like

Het is wel degelijk een heren horloge,maten zijn 33mm bij 35mm en bandaanzet is 18mm.

4 likes

Dit is een sarcastisch grapje toch,of is vintage helemaal niet jouw expertise? :smile:

Niet gaan knippen in mijn quotes he :scissors: Wat ik zeg is toch helemaal niet zo raar? Maar zoals Techa aangeeft is het geen vrouwen horloge, dus zat ik fout.

Al zou het wel een vrouwenhorloge zijn ,dan nog is een JLC in zo’n staat veel meer waard dan de goudwaarde alleen.

Ik koop dit soort horloges (de duurdere merken),want ik heb al vaker mazzel gehad,altijd bij handelaren.
Met handelaar bedoel ik imboedel opkopers,deze staan iedere week op dezelfde rommelmarkt.(Ik ga natuurlijk niet vertellen waar,maar het is in België) :stuck_out_tongue_winking_eye:
De meeste ken ik persoonlijk,en ik vraag altijd of ze nog horloges hebben.Ze hebben vaak bergen horloges thuis en nemen zo nu en dan wat mee,en kennen de waarde van de meeste merken niet.
Vaak is het gewoon veel rotzooi,maar heb al heel veel gekocht bij hun.Paar weken geleden nog 2 frey compressor duikers.

1 like

Als het een handelaar is dan is het wel wonderlijk dat deze een gouden horloge over het hoofd ziet. Dat ze bepaalde merken niet kennen, ok, maar een goudstempel missen, dat is wel slordig, zeker omdat huizenruimers het toch vaak van goud en zilver moet hebben.

Daar heb je inderdaad wel gelijk in,maar eerlijk is eerlijk het is een lelijk horloge,wat niet opvalt.
Hij was helemaal verkleurd en zwart uitgeslagen,plexi bekrast,en een stinkend verrot leren bandje.
Maar naar wat tlc is de conditie nog in erg mooie staat.

Hadelaren kennen wel wat merken zoals omega en pontiac en rodania,daar betaal je dan ook wel wat meer voor meestal.

Hele mooie vangst @Techca!
Wat ga je nu met het horloge doen? Taxeren? En doorverkopen of zelf dragen?

1 like

Vooropgesteld, je hebt een topkoop gedaan, maar ik heb toch een beetje slecht nieuws: uurwerk hoort niet origineel in het horloge.

Betreft namelijk een ‘unadjusted’ uurwerk voor de Amerikaanse markt (LeCoultre), terwijl kast en wijzerplaat van de Zwitserse variant zijn (daarvan zijn het uurwerk en de wijzerplaat als Jaeger-LeCoultre gemerkt, doch de kasten verwarrend genoeg als LeCoultre Co Swiss)

5 likes