Rommelmarkt Jaeger Lecoultre 18k

Ja, had ik ook al opgemerkt, maar weet niet of dit met dameshorloges ook consequent gebeurde. Een 18k kast kom je in de VS niet vaak tegen voor dit soort horloges.

lucky basterd :slight_smile:

1 like

Eerst nog even dragen,en dan misschien houden of toch verkopen,weet het nog niet.

1 like

Er is 1 ding wat ik weet van Jaeger le Coultre,Le Coultre,en Jaeger.Dat je door de bomen het bos niet meer kan zien.
Maar als je oude folders opzoekt staan al deze merken door elkaar in de boekjes.
Ze werden onder 3 namen verkocht.

Hier zie je Jaeger en Jaeger le coultre op 1 bladzijde staan.

1 like

Weinig zo incestueus als de Zwitserse horloge-industrie, maar een LeCoultre gemarkeerd uurwerk werd niet in JLC branded horloges gedaan.

Deze uurwerken werden natuurlijk wel vaak als donoruurwerk gebruikt, daarom zie je het wel vaak.

Heb nog wat onderzoek gedaan op google en diverse forums.
Heb toch heel wat Jaeger lecoultre’s gezien met een Lecoultre gesigneerd 818 uurwerk.
Lijkt me sterk dat die allemaal vervangen zijn.
Kijk zelf maar eens :wink:

Bijvoorbeeld http://www.passionchrono.com/en/jaeger-lecoultre/34-jaeger-lecoultre-movement-cal-818-2-3700893207186.html#idTab1
of http://www.vintage-watches-collection.com/watch/jaeger-lecoultre/jaeger-lecoultre-gold-with-fulham-london-dial-1971/
en http://www.zeitauktion.com/en/jaeger-le-coultre-18-ct-gold-manual-winding-kal-818-2-132722

en nog veel meer.:wink:

@willem2

U doet net alsof topic starter de verkoopster nog iets verschuldig is, Omdat hij een koopje heeft.
Hij heeft toch gewoon betaald wat de verkoopster vroeg, Of de prijs waar ze op uitgekomen zijn.

Als het nou een kennis had geweest waar hij het horloge van gekregen zou hebben…

Hij heeft toch de vraagprijs betaald?

1 like

Post dit horloge eens op classicwatch.com (forum van Zaf Basha, auteur JLC collector boek). Als hij aangeeft dat dit horloge klopt of kan kloppen, stuur ik je een doos wijn.

4 likes

Ik ben blijkbaar niet alleen, die vandaag een “gouden” koopje gedaan heb.



9 likes

Ik ben al overtuigt genoeg van wat ik gezien heb.Maar toch bedankt voor het aanbod.

Prima

1 like

Mooie vondst!Erg leuke chronograaf :+1:

thx

Helemaal niets mis mee!

Er is ook niets mis mee WIllem, Vind het alleen wel overdreven om dat van andere ook te verwachten.
het is natuurlijk geen oplichting of diefstal.

1 like

:v:

Een enkele keer geluk hebben is een belangrijke reden dat mensen rommelmarkten bezoeken. Via een omweg heeft de verkoopster er dus toch baat bij. Het verhaal van TS heeft mij in ieder geval geïnspireerd om binnenkort ook maar weer eens te gaan. :smile::+1:

1 like

Ben het niet vaak eens, maar hierin delen wij dezelfde mening. Nu bij een handelaar vind ik het ergens minder erg (het is zijn/haar werk) maar van een particulier zou ik wel dubieus vinden. Als jij op voorhand weet wat een horloge waard is en de verkoper ontwetend is, dan zou ik wat bijleggen. De koop van het horloge zou anders bedoezeld zijn met schuldgevoel. Het betaalde bedrag is immers niet in verhouding met het product.

En ja toegegeven, wat dat betreft ben ik een moraalridder.

Desalniettemin gefeliciteerd met je aanwinst!

1 like