Rommelmarkt Jaeger Lecoultre 18k

Een man naar mijn hart. Idem.

1 like

Gevonden!!!
Mazzelaar :slight_smile::slight_smile:

5 likes

en dan te bedenken dat de nummer 2 van deze lijst (Jaeger LeCoultre Hybris Mechanica Grande Sonnerie) al op $2.5 million is getaxeerd ! Ik denk dat we iemand in ons midden hebben die de HFLE 2017 voor ons allemaal gaat betalen (alle opties doen we gewoon). Zo delen we allemaal mee in de vondst !
:slight_smile:

2 likes

:joy: :joy: :joy: was dat maar waar!

1 like

Had de verkoper de plicht om het te koop aangeboden horloge te onderzoeken? Nee.
Was de verkoper blind, zodat hij niet kon weten wat hij te koop aanbood? Nee.
Had de verkoper alle kans om het te koop aangeboden horloge zelf eens grondig te onderzoeken? Ja.
Had de verkoper de kans om anderen ernaar te laten kijken alvorens het horloge in de verkoop te plaatsen? Ja.
Heeft de koper de plicht hem bekende informatie over het aangeboden horloge te delen met de verkoper? Nee.
Heeft de verkoper nu pech gehad? Nee. Als hij komt te weten wat wij nu weten, zal hij ervan kunnen leren.
Heeft de koper geluk gehad? Ja, best wel. Ik gun hem dat van harte en ik zou, als ik hem was, er geen enkel hartzeer van hebben.
In de bijbel staat een verhaal van een man, die een schat in een stuk grond (dat op dat moment niet van hem was) ontdekt. Hij verbergt die schat weer op de plaats waar hij hem vond, verkoopt alles wat hij heeft en koopt die akker. Hij blij! Volgens de joodse traditie is dit geen diefstal.

3 likes

Zeker een leuke vondst, maar wat is die jaren zeventig gouden JLC nu ongeveer waard? Paar honderd euro? Is toch niet het meest geliefde model. Dan is een vraagprijs betalen van 5 euro toch prima. Gaat een keer of honderd over de kop. Juridisch sowieso geen probleem tenzij de verkoper minderjarig of verstandelijk gehandicapt was (en een voor zijn leeftijd / handicap ongebruikelijke verkoop doet)

Iedereen houdt toch van een Stevensweerts kantharosje op zijn tijd? :slight_smile:

De vinder kan zich miljonair noemen als hij het laat veilen.

Leuk man, daar hoop je toch altijd op als je over de rommelmarkt struint, kom je een keer zonder waardeloze rommel thuis :slight_smile: zoals meestal

Roerende goederen toch nooit een probleem van benadeling?

1 like

Ghehe

foufelare en trucare van de de bovenste plank. Je zou er haast in geloven-) Ik heb de joallerie 101 manchette (of een replica ervan-) ooit life mogen aanschouwen op een diamantbeurs. Die zag er een ietsiepitsie anders uit-)

1 like

Deze post heeft me aangespoord om een rommelmarkt op te zoeken maar helaas, alleen een stapel lelijke quartzjes, handjevol lelijke automaten, handjevol neppers en een omega nepper die me erg deed twijfelen maar de gok mij niet waard was. Wel nog wat winst gemaakt op andere dingen die veel te goedkoop weg werden gedaan gelukkig :slight_smile:

1 like

Daarom noemen ze dat wss ook rommel-markten
:slight_smile:

1 like

Snap de problemen ook niet zo. In alle markten doet de verkopende partij er alles aan om meer informatie te hebben dan de kopende partij en hier een voordeel uit te trekken (2e-hands auto’s, verzekeraars etc). De vruchten plukken van opgebouwde kennis is waar je het tegenwoordig van moet hebben en er kon ook een pruluurwerk inzitten zonder goudstempel, dus er was risico.
Bij ontroerend goed zijn de regels wat stricter als er iets niet verteld is wat invloed heeft op de waarde maar met roerende goederen is dit niet aan de orde.

2 likes

waarschijnlijk wel ja :wink:

Het idee was leuk :slight_smile:

dat wel ja

Zo hee, er wordt niet vaak meer wat leuks gevonden op rommelmarkten behalve rommel maar dat is deze zeker niet. Model vind ik persoonlijk niet mooi maar het is en blijft een gouden JLC, gefeliciteerd!

1 like

103 posts doorgescrolld voor een goeie prijsindicatie en nog niks gevonden… :smile: was wel benieuwd wat hij nou waard is.

1 like