Normaal gesproken post ik mijn rommelmarkt topics alleen in het vintage gedeelte, maar in dit geval is dat geloof ik niet aan de orde. Onderweg naar mede forumlid Koen (mijn dank is groot!) ben ik nog naar twee rommelmarkten geweest, nog best wel wat horloges gezien maar weinig echt interessant. Uiteindelijk dit “Junghans” horloge gevonden, maar ik twijfel waar ik naar zit te kijken.
Ik koop normaliter alleen mechanisch, dus dit was voor mij een gokje. De chrono wijzer stond op 20 minuten dus ik kon nog wat van de prijs af krijgen (ik wist van een oud quartz horloge dat je die wijzer met een toetscombinatie opnieuw kunt instellen). Uiteindelijk gekocht voor 7,50. Hij loopt als een trein en ook de chrono functie lijkt prima te werken. Ik denk dat het wel echt titanium is want het horloge weegt werkelijk helemaal niets.
Nu heb ik de kast opengemaakt en daar zie ik een Miyota OS10 uurwerk.
Ik kan zo’n zelfde horloge eigenlijk nergens vinden(er staan verder geen nummers op de kast of binnenkant caseback), en weet dus ook niet of er zo’n uurwerk in hoort te zitten. Ik zou het fijn vinden als iemand mij iets kan vertellen over dit type horloge.