Vandaag weer eens naar een rommelmarkt geweest, niet veel soeps maar ik zag ergens een Citizen liggen die er zo treurig bij lag. Ik koop in de regel geen Japans, al heb ik ook nog één Seiko, maar wat mij aan dit horloge aantrok was de goorheid van het ding. Ik ben nog niet zo ver om mechniasch aan de slag te gaan maar ik ben wel volop bezig met cosmetische beurten.
Ik begin even met de foto van de start situatie, ik reageer vervolgens op mijn eigen bericht met meer. Genoeg geouwehoer, plaatjes!
Dat heb je heel mooi gedaan (goede fotoshoot ook), hulde (tu)
Geniet van deze leuke Japanse dresswatch, dat verdient-ie wel nadat hij uit de modder is gered
De betere knutselmiddagen!
Mooi resultaat, veel draagplezier!
Vandaag ook een plaatselijke rommelbeurs afgestruind en tegen verwachting in thuisgekomen met een paar nos bandjes uit de 60’s, een Seiko quartz voor het uurwerk (werkte! Altijd een gok) en een Citizen LCD, ook voor het uurwerk.
Toch uitkijken met die oude bandjes, Ernst. Bij mij klapte er onlangs nog een horloge van mijn pols bij het vastmaken (gelukkig in mijn bed). Bleek de lijm bij de bandaanzet verdroogd te zijn, kon de spanning of druk kennelijk niet meer aan
Bandjes met genaaide bandaanzet zullen minder risico geven, maar met gelijmde bandjes is het toch opletten geblazen
Ik moet zeggen dat ik er steeds meer voldoening
uit haal om een horloge weer mooi te maken, zeker
na de reacties hier.
er was hier ook een HF lid die zelf vlakke wijzerplaten maakte van uitgeknipt plastic met daarachter geprint papier
misschien is dat ook een leuk opstapje naar meer technisch prutsen voor je,
of het re-lumen van wijzers e.d. ?
Als ik het zou kunnen zou ik er zelf
ook geen moeite mee hebben om een oud rommel horloge
een compleet andere, desnoods hippe wijzerplaat te geven,
altijd nog beter dan het hele ding op te delen
of nisschien zelfs weg te gooien.
Bij mij lukt het aardig, maar zeker niet zo goed als U, om de kast en band netjes te krijgen.
Alleen krijg ik het glas nooit helemaal netjes.
Schuren schuren tot korrel 3000 en dan polijsten met de dremel en hun zachtste viltjes.
Krasjes blijven en glas wordt mat.
Misschien ligt het aan het produkt uit de modelbouw wat ik gebruik, wou iets anders zoeken maar vindt hier in het Antwerpse niets.
Jammer want ik kan me er uren mee bezig houden.
Een klokje oplappen zoals jij dat doet, voldoening he ?
Hoi, bedankt voor jouw bericht. Voor de duidelijkheid dit is plexiglas, dat kun je met Peek of Brasso prima met de hand polijsten (een van de redenen dat ik bij voorkeur plexi op horloges heb).
Als ik jouw beschrijving goed beluister dan denk ik dat je het polijsten van mineraalglas of safierglas moeilijk vind. Wat je waarschijnlijk nog niet gebruikt is polishing rouge (soort rood poeder) als laatste stap. Hier staat een filmpje hoe de verschillenede stappen werken op echt glas inclusief rouge.
Dit horloge is ondertussen voor een vriendelijke prijs verkocht aan een mede forumlid(ook leuk om andere horloge fans te ontmoeten). Het is wel het eerste horloge waar ik afscheid van heb genomen en ik begrijp nu waarom zoveel mensen hier praten over hun ex(ook al was het maar vier dagen;)). Dit horloge loopt echt zo mooi, dat ik toch nog even getwijfeld heb of ik hem niet zelf zou houden. Maar goed, ik hoop hem nog eens terug te zien in de “welke vintage draag je vandaag” topic.
Ik ben nu wel extra gemotiveerd om meer horloges op te gaan knappen.
Ja, de eerste keer dat ik dat zag, moest ik wel even slikken toen ik zag dat ze bij een ander net zo mooi tikte als bij mij en moest ik ook weer terugdenken aan alle mooie tijden die we samen hebben gehad
Alle gekheid op een stokje…het is ook leuk om er iemand anders een plezier mee te doen en om te weten dat je “succes” hebt met je hobby. Vast niet alle vondsten zullen een goudmijn zijn, maar er gaan vast vele leuke volgen. Succes met je volgende project!
Hij siert nu mijn pols. Ben er erg blij mee! Ik ben sinds kort toch (onbewust) een klein beetje aan het verzamelen. Heb naast de Citizen een Junghans en een Casio. Zal binnenkort eens een eigen topic aanmaken.