Rommelmarkt/Marktplaats vondsten

Afgelopen week weer een aantal leuke aankopen gedaan (vind ik). Ik wilde ze jullie niet onthouden. Ik heb nog niet gegoogled, maar misschien zijn hier mensen die alvast wat info hebben?








7 likes

mooie vondsten!

1 like

Volgens mij is dit topic er al :slight_smile:

Zoek eens op: kringloopvondsten en als het goed is komt ie in beeld.

Om even terug te komen op jouw klokjes: wow! Met name de Junghans vind ik zéér fraai. Loopt ie?

Zo’n Carola heb ik ook.
Dat was echt een heel goedkoop prul horloge destijds. Er tikt een penanker uurwerkje in en in het horloge liggen een paar zware ijzeren ringen om het toch nog een beetje gewicht te geven zodat het nog iets lijkt.
En het gekke is dat zo’n ding nog heel netjes op tijd kan lopen ook nog.

Die van mij liep niet en gelukkig heb ik hem weer goed aan de gang gekregen.
Het uurwerkje

De stalen ringen die los in de (zamac) kast liggen.

1 like

Ik heb even naar de Junghans gekeken voor jou, hij loopt. Ik ben ook erg blij met deze, ik had er namelijk al Ă©Ă©n alleen daar zit een barst in het glas.

1 like

Die blauwe is ook erg mooi. Ik zag idd meteen dat het van kunstof is. De mijne loopt, morgen eens zien hoe accuraat hij is en de krassen even uit het glas halen (net als de andere horloges).

Fraai hoor! Zal wel goed staan met wat luxere, zwarte leren band.

1 like

Leuke vondsten, daar kom je de lange winteravonden wel mee door met glaasjes poetsen. Ze hebben potentie, vooral die Mora sport (maar het blijft allemaal tientjeswerk volgens mij) :+1:

1 like

Ik vermoed dat in deze ook een penankertje zit.

Mijn beste,

Wie niet waagt wie niet wint!!
Stuk voor stuk leuke vondsten!!
En wat een beauty, die Carola. Zeer fraai.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!! :first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Ik heb zelf voor alles samen ongeveer €5 betaald, dat is zo slecht nog niet :stuck_out_tongue_winking_eye:. De mora sport is idd wel een leuk exemplaar!

1 like

Zie hier het uurwerkje :wink:

Ja dat is een EB 8800. EB =Ebauches Bettlach

1 like

Ik zit nog eens naar de Carola te kijken, gaat die alleen open door het glaasje er af te halen?

Ja, en dan de wijzers er af. De wijzerplaat ligt er los in en komt dan vanzelf mee. Ik destijds flink zitten puzzelen om het uurwerk er uit te krijgen.

1 like

Ik begin wel met die andere klokjes :joy:

Bedankt Tissot62, ik ben er zelf ook erg blij mee! De Carola heeft snel een band nodig zodat ik deze kan dragen!

1 like

Vandaag deze Tenax gevonden.

Nog nooit van dit merk gehoord, maar wel Swiss made, dus mee in de tas.
De klok loopt prima, glaasje helaas gebarsten.
Kast en glas gepoetst en toch maar een Fixoflex er aan gezet voor de vintage look.

2 likes

En aan de pols:

3 likes