Rommelmarkt mazzeltje, Omega Seamaster maar hoe oud?

Ok goed om te weten dat het ontbreken ervan geen totale afknapper is, bedankt :grinning::+1:

Logo staat precies in het midden boven de as.
Op zich wel een sport om het toch op de foto te krijgen dus dat gaat mijn nieuwe opdracht worden :smile:
Kon me niet langer bedwingen en heb de kast geopend!
Gewoon voorzichtig met een van de opties op mijn victorinox tool en hup daar ging hij!
Leek wel een beetje of ik een kadootje uitpakte!
Hier wat foto’s van het moois aan de binnenkant :wink:


Onderhoudsbeurtje laten uitvoeren, originele kroon(uit de tijd en van dit model) zien te scoren en je bent het mannetje!

Uurwerk ziet er nog erg schoon uit en de kompasnaald mooi in het midden. Het horloge is ergens tussen 1956 en 1958 geproduceerd.

Prachtig exemplaar, om jaloers op te worden.

Weer bedankt voor de reacties!

Leuk om zoiets te kunnen delen met mensen die het net zo mooi vinden.

@ Brutus, servicebeurtje ga ik zien te regelen, de kroon laat ik denk ik zoals hij is :wink:

Hier de beloofde foto van het logo in het glas.
Was nog een heel gevogel met een loupe maar is wel zichtbaar hoop ik.

1 like

Echt fantastische vondst op de rommelmarkt, gefeliciteerd. Is het erg brutaal om te vragen wat je er voor betaald hebt?
Zelf zou ik voor een vintage horloge niet meer willen betalen dan € 35,00 maar dat zou voor dit horloge wel niet lukken.
vriendelijke groet, Jos

Hoi Jos,

Beetje brutaal is het wel :wink:
Zou je hem voor 15€ hebben laten liggen? Ik niet! :slight_smile:

1 like

Lijkt me een prachtprijs! Het is zowiezo handig om niet meer dan 20 euro voor een horloge op de rommelmarkt te betalen omdat boven dat bedrag de verkoper vaak weet wat het is, iets hoger kan nog wel maar dan moet je wel goed weten wat je koopt.

Leek me ook wel een net bedrag :wink:
Ik heb nog even geprobeerd of er nog wat van de prij af kon maar dat ging niet door…viel te proberen natuurlijk.
Of is dat erg? :slight_smile:

Toffe foto van het glasmerk :smile:
15 euro is wel echt een super vondst :+1:

Supergaaf! Ik hoop altijd nog stiekem een mooi horloge op een rommelmarktje te scoren. Tot nu toe weinig resultaat!

Dan kan ik alleen maar zeggen, dubbel gefeliciteerd !

Niet te geloven zeg, €15! Prachtig horloge en ik zou deze nooit meer weg doen. Misschien na een goed servicebeurtje van bijv. Jan Ubels, ziet deze er weer uit als nieuw.

Bedankt weer voor de reacties :wink:

Deze gaat gewoon bij mijn verzamelingetje hoor dus gaat zeker niet weg.
Hij loopt echt nog super en is bijna nog niet van mijn pols geweest.
Ik snap dat een service beurt beter zou zijn maar dat gaat even duren.
Heb zaterdag mijn Pontiac en Laco Beobachtungsuhr naar Jan Stins gebracht ter reparatie en vooral die laatste gaat me waarschijnlijk wel wat centen kosten om weer in werkende staat te krijgen.
Aangezien ik horloge’s genoeg heb om de tijd af te lezen en ik (jammer genoeg) geen geldboom in de tuin heb staan hebben die even prioriteit.

Wat een heerlijke vondst, het kan nog steeds! Koesteren dat ding!

Bedankt voor je leuke reactie!
Koesteren doe ik hem zeker, krijgt binnenkort een service beurtje en hoop er nog lang van te kunnen genieten :wink:

Groeten, Eric

Wacht even, bedoel je een authentieke Laco B-Uhr? In dat geval, respect.

Jazeker zie mijn profielfoto :wink: