Nice, ik ben benieuwd naar de foto’s als hij terug is van de uurwerkmaker…
Ik ga nooit naar rommel- of vlooienmarkten, maar hier zou als ik wél ging ook wel tegenaan willen lopen.
Mooie vondst. Proficiat!
Ik kreeg vanmiddag mijn Omega terug van een verwenbeurt door Melvin alias vintage1982!
Hij ziet er weer piekfijn uit en het zwaar opwinden wat hij deed is netjes opgelost.
Binnenkant glas was ook dof als je er scheef op keek en ook dat is weer netjes gereinigd evenals de kast en kroon.
Ik kreeg van Melvin het advies en aanbod om ook gelijk een originele kroon te bestellen en erop te zetten maar dat is iets voor in de nabije toekomst.
Controle en smeren had even de prioriteit.
Mocht iemand het geen zicht vinden en de juiste kroon ergens in een bakje hebben liggen dan mag je me natuurlijk altijd een berichtje sturen😉
Misschien wil Melvin nog wel even wat meer technische details vermelden?
Ben erg tevreden over Melvin zijn manier van werken en contact!
Dit is dus duidelijk niet langer mijn foto van het omega merkje in het glas… Funny!
Fraai hoor!
Jep, de bedoeling was een volledige service, maar dat was niet nodig. Hij liep mooi constant en nauwkeurig met een lage beaterror. Alleen de amplitude was iets aan de lage kant. Dat kwam omdat het horloge niet volledig was op te winden doordat het zo stroef ging.
Uurwerk eruit genomen en balans en anker gedemonteerd. Daarna de kast, kroon, veerton met veer, kroonrad en tonrad, tonkloof en het complete stelwerk in de reinigingsmachine gereinigd en gesmeerd. Ook de binnenkant van het glas gereinigd.
Hij loopt nu ongeveer +4 sec per 24 uur met een amplitude van 300 en een beat error van 0.2 m/s
Veel draagplezier!
Bedankt, dat gaat vast wel lukken😉
Jammer dat ik in een beroepssector werk waar een horloge het nogal voor zijn broek krijgt…
's avonds na het werk dan maar en in de weekenden😃