graag had ik de zegen van de kenners .
horloge FHIL is mij onbekend
De ruhla : electronicaly timed nooit van gehoord .zie 1 de foto ! ter info dit zijn rommelmarkt vondsten
(upload://rWMGKz458pVuleec80Buj1GoHAJ.jpg)
graag had ik de zegen van de kenners .
horloge FHIL is mij onbekend
De ruhla : electronicaly timed nooit van gehoord .zie 1 de foto ! ter info dit zijn rommelmarkt vondsten
(upload://rWMGKz458pVuleec80Buj1GoHAJ.jpg)
Ik ben geen kenner, maar mijn zegen heb je.
Ruhla komt uit de voormalige DDR. Het zijn goedkope penanker horloges. Vroger vaak te winnen op de Kermis.
Desalniettemin zijn er miljoenen van verkocht.
Het merk Phil ken ik ook niet. Als je foto van binnenwerk zou hebben…
Electronically timed betekent gewoon dat ze hem op een vroege Timegrapher hebben gehad om het uurwerk af te regelen. Leuk voor de wijzerplaat, maar verder heb je er niet zoveel aan.
Mijn beste gok is dat er in de Phil een FE (France Ebauches) uurwerkje zit.
dan loopt hij vrij nauwkeurig voor een pennebak
de FHIL moet ik open draaien maar heb het gereedschap nog niet in huis .
Pennenbak ?
penanker . in het A.N. sorry
Ik heb verschillende penankers die gewoon erg goed lopen, maar er zijn er ook bij…
@Scudo ik heb er veel simpatie voor omdat het gewoon een simpel klokje blijkt te zijn is dat zijn werk doet .
deze vind ik dan gewoon de max onder zijn segment .
met een kast dat je een kast kan noemen …
Ik vind ze ook grappig en ik heb ook een aantal van die dingen.
Sterker nog…ik koop wel eens niet lopende penankertjes, gewoon om te proberen of ik ze weer aan de gang kan krijgen. Soort van zelfkastijding
Dit kast model met de opgelegde lugs waren in de eind jaren 50 zeer populair.
Le Coultre heeft veel van dit model gemaakt met name voor de Memovox ongeveer vanaf 1958.
Helaas werden die kasten vaak uit spuitgiet materiaal gemaakt en de bodems niet van staal en beide blijven daarom niet lang mooi.