Rommelmarkt rijswijk

Vandaag ff wezen neuzen en dit kwam er uit.

-mondaine quartz met ronda uurwerkje.
-seiko kinetic

En dat echt voor rommelmarkt prijsjes ik ben blij:~

Mooie vondst!
Werken ze beiden nog naar behoren?

mondaine perfect seiko ben ik niet zeker vn loopt raar met secnde wijzer,denk dat condensator kapot is.is dat makkelijk te verhelpen??

Dan dient de accu vervangen te worden. Het geeft zeker de 2 seconde waarschuwing aan. Vervanging kost algauw rond de 25 euro.

Mooie vondsten! Er zijn inderdaad vervangings kitjes op ebay te vinden voor de Seiko. Is goed te doen met de juiste schroevendraaier e.d. Is het bandje nog heel? Die schijnt namelijk vaak stuk te zijn.

bandje is van de seiko nog redelijk paar haarscheurtjes in de rubberen inlage.

M035 Schreef:

Dan dient de accu vervangen te worden. Het geeft
zeker de 2 seconde waarschuwing aan. Vervanging
kost algauw rond de 25 euro.

Eerst maar even flink dragen, misschien moet het horloge gewoon nog even goed opgeladen worden.
Leuke Kinetic, wordt langzamerhand een collectors item.

heb geloof ik al half uur lopen zwaaien helpt niet echt.

Kinetics zijn een pain in the ass om op te laden, die moet je eigenlijk gewoon ff een paar dagen dragen.

Ik heb bij dit type al vaker de condensator vervangen, ik geloof dat ik 15 euro kwijt was op ebay, daarna zelf vervangen dat is goed te doen. (hint: check youtube voor een how to)

heb nu weer 10 min zitten zwaaien dan gaat het even goed tikt mooi daarna gaat hij weer om de 2 sec tikken.

Leuke vondsten (tu)

zou monsterwatches dat doen,die condensator en glaasje vervangen dan is hij weer als nieuw.

Snap alleen niet waarom die quartz mondaine horloges zo duur moeten zijn als je ziet hoe hij van binnen is,kleine ronda movement met veel plasitic,en daar betaal je dan ruim 150 euro voor.

remjo Schreef:

Snap alleen niet waarom die quartz mondaine
horloges zo duur moeten zijn als je ziet hoe hij
van binnen is,kleine ronda movement met veel
plasitic,en daar betaal je dan ruim 150 euro voor.

grotendeels het design denk ik
de rechten op die aparte wijzer rusten bij een andere partij.

heb alleen dit model nog nooit gezien,kan ook nergens vinden zelfs niet in oude gegevens van mondaine,het is namelijk een rose gold plated,met domed crystal,en een beetje getint glas,weet iemand welk type dit is zit wel een ronda 763 quartz in.

Dan ben je toch wel op de goede weg. Een paar dagen dragen, dan loopt hij waarschijnlijk weer regelmatig. Als de kinetic diep ontladen is heb je kans dat hij niets meer doet, maar als hij (onregelmatig) weer begint, is opladen vaak wel mogelijk, maar het duurt inderdaad lang. Ik heb gelukkig een oplader voor kinetics: Een paar uurtjes erop en hij is weer volledig gevuld. Rob ( Monsterwatches) heeft zo’n ding ook, en als het uurwerk niet meer tot leven komt kan hij er ook een nieuwe condensator inzetten. Deze Seiko is het waard! Mooie klok hoor! Als je die ooit kwijt zou willen…:wink:

Proficiat ermee!

Groet,

Dick

remjo Schreef:

heb nu weer 10 min zitten zwaaien dan gaat het
even goed tikt mooi daarna gaat hij weer om de 2
sec tikken.

Als rob weer terug is contact ik hem even want hij laad echt niet meer op,en ik wil er ook nieuw glas in.koop ook gelijk nieuwe rubberen inlage voor de stalen band en dan ff goed polijsten dan is hij weer als nieuw.en dan misschien in de verkoop maar dan krijg ik denk ik niet meer ervoor wat ik er in gestoken heb haha.dat moet ik dan ff bekijken,weet niet wat zon ding nu waard is.

ik dacht die kinetic iets van € 120,-

grtz Gerard

moet hij het wel doen denk ik,laat hem gewoon maken,nieuw condensator erin en glas.daarna mag hij weg.

ff opgepoetst.