Rommelmarkt vondst 16 augustus

Mijn schoonouders waren met de bus op vakantie geweest in Oostenrijk en kwamen gisteren terug. Wij moesten ze gaan ophalen in Eindhoven en waren wat aan de vroege kant. Vlakbij was een rommelmarkt en daar zijn we even naartoe geweest. Daar lagen een paar vintage horloges en die kon ik niet laten liggen.

Het zijn:

Timex Electric. Volgens mij een NOS want ik zie geen enkel kasje, deukje etc. Ook de bezel is onbeschadigd. Dit is een batterij horloge, maar wel met een balans die je ook gewoon kan afregelen zoals bij een mechanisch uurwerk. Hij loopt erg mooi

De tweede is een Seiko met 7005A uurwerk. Volgens de Seiko calculator op internet is ie van april 1970. Ook dit horloge loopt. Ik heb wat afgeregeld en met 8 sec in de plus op 24 uur ben ik tevreden.

De derde is een du Maurier in 70s duiker stijl. Ik ken het merk wel (ik heb er al eentje meer van) en hier zit een penanker uurwerk van Buler in. Het horloge loopt wel, maar niet goed dus is er nog wat werk aan de winkel. Verder had ik nog 2 dameshorloges met Ruhla uurwerk. Allebei goed lopend en dus als onderdelen donor geschikt.

We hadden net de rommelmarkt helemaal gehad toen de bus arriveerde dus de timing kon niet beter.

Vooral de Timex is een leuke vondst.

Het horloge rechts heeft twee ETA quartz uurwerkjes en is ook NOS. Ik heb het voor het bandje gekocht.

9 likes

Krijg nou wat, ik WOON daar! Waar heb jij in hemelsnaam die rommelmarkt gevonden? :wink:

Leuke vondsten hoor!

Kunstijsbaan

2 likes

Leuk, vooral de Timex en de Seiko. NOS is een verkeerde term aangezien het niet om een voorraad gaat. Mint of near mint is het in dit geval.

Ok mint condition .
Die du Maurier is eigenlijk mooier dan de Seiko. Als ik nou niet gezegd had dat er een penanker in zat zouden meer mensen dat zeggen.

Mooie vondsten!

Vooral die Timex is een mooie vondst! Leuke 70’s kastvorm ook :wink:

Wauw !

Mooie vondsten

:astonished:

Elf.

Echt leuk die Timex!

De Timex was ik ook graag tegengekomen op een rommelmarkt. Echt een mooi horloge!!!

Ik ben laatst op de ijsbaan rommelmarkt in Eindhoven geweest, zeker de moeite waard.

Leuke vondsten!

Vorig jaar rond dezelfde tijd was die markt er ook. Ook leuk geslaagd daar toen…

Veel plezier van je aanwinsten!!

mooie vondsten.

Mazzelaar! :+1:

@scudo de du Maurier komtbij mij vandaan :smile:
Leuk te zien dat hij een mooi huis heeft gevonden. De timex heb ik ook in mijn handen gehad, was bij mijn buurman die ook een te dure omega had liggen.

De du Maurier loopt nu uitstekend. Hij wilde niet doorlopen en dus heb ik het uurwerk eens goed schoon gemaakt. Dat scheelt dus dag en nacht. Ik heb hem nu een paar dagen om en hij is nu betrouwbaar. Nog een nieuw glaasje als mijn leverancier terug is van vakantie en weer eentje voor bij de verzameling.

Hele goede score, gefeliciteerd :+1: