Mooie aanwinsten, zeker de enicar… jaloers hoor dat ik daar niet was.
Gelukkig heb ik de echte juwelen gevonden;
roos geslepen diamant broche van 3 karaat.
en voor de prijzen die jij hebt betaald…
Ok, dat is 9k aan diamanten. Hoe kan iemand dat voor die prijs wegdoen? Weet je zeker dat het geen glas is?
Even snel googlen bracht me hier:
http://www.vanamsteldiamant.nl/briljant-diamant/3-karaat-e-vs1-briljant.html
Maar dat zal wel niet je ‘meevallertje’ zijn, neem ik aan?
Het is in totaal 3 caraat verdeeld over 26 stenen.
Ze zijn gezet dus het is altijd een beetje gissen.
Nee het is zeker geen glas maar wel voor die prijs verkocht. ( (
en hier is hij:
Toevallig dit weekend nog tegen mijn dochters gezegd dat als we toch op de rommelmarkt zijn ze ook best naar sieraden kunnen zoeken. Goud en zilver is nog wel te doen door de merkjes. Ik weet alleen totaal niet hoe een echte diamant eruit hoort te zien.
Dit is niet te doen voor de amateur ter plekke. Daar moet gewoon een professional naar kijken.
Ik weet wel wat manieren om glas of plastic eruit te halen, maar een zirkonia bijvoorbeeld slaagt voor al deze testen, maar heeft een fractie van de waarde van een diamant.
Dat is een waar woord, dank je voor het compliment…
Haha graag gedaan. Het zal vermoed ik toch meer geluk dan wijsheid zijn.
Even een beetje een algemenere vraag: ik wil, na deze leuke en goedkope vondsten, ook wel eens een rommelmarkt bezoeken (woon in Antwerpen, dus vandaar).
Is er een mogelijkheid om te weten op welke rommelmarkten je iets van horloges kan vinden?
Elias
Nee, dat is onmogelijk.
Dat is inderdaad op voorhand niet mogelijk. Ik zou zeggen, gewoon gaan, en supergoed opletten! Je gaat gewoon ook wat miskopen doen, maar dat is niet erg mits je de aanschafprijs maar onder controle krijgt. Ik hanteer zelf een maximaal aankoopbedrag van 20 euro per horloge, met een enkele uitzondering werkt dat voor mij goed. Oefenen met afdingen dus…
Als je dat zou kunnen voorspellen zou het wel makkelijk zijn hahaha
haha ja inderdaad! Maar ja als het te voorspellen was zou elke horlogefreak er rond lopen en zouden koopjes niet meer mogelijk zijn
Vandaag een batterijtje gekocht voor de Zenith, bij een mechanisch horloge weet je binnen een paar seconden of hij het doet of niet bij een quartz moet je altijd eerst weer op zoek naar een passende knoopcel(die je per definitie niet in huis hebt, ondanks een arsenaal aan andere batterijen) en dan maar hopen dat hij werkt.
Goed, in Arnhem bij Radio Piet (lokaal electronica winkeltje) een 301 (voor de Zenith) en een 394 (Certina uit een ander topic) gekocht. Vanavond geplaatst en ze werken gelukkig allebei perfect.
Ik had het draadje niet gevolgd en wilde je zeggen dat de Certina Kurth Frère een jubileum model was uit 1988 n.a.v. het 100 jarig bestaan van Certina, maar zie nu dat je het zelf al hebt uitgevogeld. Ik heb dit horloge zelf eind jaren '90 als winkeldochter gekocht van een juwelier die er mee ging stoppen. Het doet me altijd denken aan een Breguet. Met z’n Peseux binnenwerkje is het heel plat, slechts zo’n 6mm. Een echt jaren 80/90 dress klokje. Veel plezier ermee! Gr, Arjen
Het is ook wel een mooi retro horloge die ondertussen ook weer vintage is geworden, helaas is de kast niet zo mooi bewaard gebleven. Maar goed, je kunt niet alles hebben…
Nee, maar voor 2 euro! Ik weet nog goed wat de mijne toen kostte (fl.485,-). De toenmalige nieuwprijs was fl. 695,-
Ouch! Voor mij ook een reden om geen nieuwe horloges te kopen…