Ik ben gisteren naar Antwerpen geweest naar een werkelijk kolossale rommelmarkt, maar uiteindelijk geen enkel horloge gekocht. Ik twijfelde nog over een paar één-ster Pontiac’s en een kapotte Tissot dames maar uiteindelijk dus gewoon niks. Dat is best wel zonde als je er in totaal ruim 400 kilometer voor hebt gereden.
Maar niks getreurd, er waren drie rommelmarkten in de buurt, en met de teleurstelling van de dag ervoor moest er vandaag gescoord worden. Kortom vroeg opstaan en zintuigen op 200%.
Ik heb drie horloge doosjes gevonden:
Maar ik heb ook nog een los horloge gevonden, dus die bekijken we eerst even. Een Certina Kurth Fréres (396.1020.26A), in ieder geval van na 1974
Het uurwerkje, een Peseux 7001
Niet gek toch!
Maar goed, ik begon over drie doosjes. Even wat toelichting, in de regel vind je praktisch nooit horloges in een doosje, je grabbelt ze meestal uit een bakje of schaaltje of soms zelfs eens kartonnen doos. De horloges die je in doosjes kunt vinden zijn meestal goedkope reclame horloges.
Doosje 1:
Balen! Er zit helemaal geen Seiko in…
Maar een supermooie Enicar Sjerpa D 600
Caseback
Het uurwerk, een AR 1145 (Enicar 144)
Doosje 2:
Een Rado Jubilé, nog in het plastic.
Ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik niet goed weet of het een echte is of een replica, Rado is voor mij nog echt nieuw terrein. Het horloge is iig wel vrij zwaar.
Achterkant van de band
Caseback
Ik heb hem nog niet open gekregen, mocht dit lukken dan komt er een kleine update.
Doosje 3:
Nu de voorkant
Soms heb je van die momenten waarop je ogen een paar keer moeten knipperen om het te geloven, dit is zo’n moment.
Zenith XL-tronic (40mm)
Vooraanzicht
Zijaanzicht
Zenith gesigneerd quartz uurwerk (geen idee welk type)
Alle aanwinsten van vandaag bij elkaar.
Voor de Rado heb ik 17,50 betaald (mocht het een replica zijn dus gelukkig te overzien). De Enicar en de Zenith waren samen tien euro! En tenslotte de Certina kostte werkelijk een kapitaal met zijn twee euro.
Na de teleurstelling van Antwerpen ben ik dus weer meer dan tevreden. Deze week zullen nog wel een aantal poetsbeurt threads volgen…