Bedankt, en deze dial is ook zo een met twee tonen http://www.vintage-watches-collection.com/watch/rolex-watch/rolex-oyster-steel-with-art-deco-quartered-dial-1939/
Ik heb gezocht onder de naam Rolex Oyster Royal 1930’s,
Bedankt, en deze dial is ook zo een met twee tonen http://www.vintage-watches-collection.com/watch/rolex-watch/rolex-oyster-steel-with-art-deco-quartered-dial-1939/
Ik heb gezocht onder de naam Rolex Oyster Royal 1930’s,
ik ben benieuwd hoe deze er straks na een opknapbeurt uit zal zien
Graag gedaan! Ik vind het gaaf dat zoiets blijkbaar nog te vinden is en dat je het hier op het forum laat zien. Als het dan, waar het nu steeds meer naar uit begint te zien, ook nog iets heel bijzonders lijkt te zijn, wordt het wel een heel cool verhaal!
Met jouw laatste info over two toned dials erbij gok ik dat je de vakantie er wel uit hebt! 
Op de diverse sites lees je dat er nogal wat wordt gerommeld met dit soort historische Rolexen. Maar deze is vrijwel zeker helemaal origineel; top vondst!
Dat moet wel iemand zijn met echt verstand van zaken, niet iemand die (te) graag polijst! Wat mij betreft alleen voorzichtig schoonmaken en olie geven en dan een mooi leer bandje erop!
zeker … wat oud is moet oud blijven, maar mogelijk is er door een expert nog wat vuil van die wijzerplaat te krijgen, en het oude glaasje zou je kunnen vervangen en gewoon goed bewaren
Dit zou een Ref:2280 moeten zijn.
Ik ben alleen benieuwd of de wijzers op jouw vondst origineel zijn.

Ik vermoed dat dit originele wijzers zijn, en vanaf eerste dag erop zitten
maar ben niet zo thuis met Rolexen dus heb nog een en ander te ontdekken 
Groeten Iwan 
Ik heb even verder gekeken en zag vele variaties waaronder deze.

Ik denk ook wel dat je er vanuit kan gaan dat het originele wijzers zijn.
Een topvondst en uiteraard heel veel plezier met je aanschaf! Zoals weer eens blijkt is er toch wel eea te vinden.
@HorloG zoals wij allen weten 
Helaas niet altijd dergelijke vondsten.
Wauw,wat een vondst zeg,veel plezier met de Rolex ![]()
Tjonge, wat een vondst. Daar doe je het voor!
LOL, van de week hebben we het er nog over dat je op de brokante markten in Frankrijk maar zelden horloges vindt, en dan loop je tegen zoiets aan! 
Ik ben helaas geen Rolex kenner, kan je niet helpen met een datering of waarde, maar het is echt een heel gave vondst, nog in mooie, originele staat en de 2-tone wijzerplaat vind ik erg mooi: gefeliciteerd man! ![]()
Groet,
Paul
Hoi Paul, Dat hoor je vaak
maar zo iets tegenkomen is

en moet het nog wennen en verwerken aangezien ik nooit een Rolex ( nieuwe modellen ) wou hebben en een voorkeur heb voor de "onbekende en onbeminde " Minervas en Seikos 
Mijn vrouw vroeg of ik ervan ga dromen 
hmmmmmmmmmm 
Ik denk dat de huidige waarde van deze Rolex ,en zeker als hij een beurtje heeft gehad, een hele leuke Minerva kan opleveren.
Hier kwam ik een zo als die van mij 
http://www.bubblebackclub.com/pub_products_by_category.php?categories_cat_id=14
Ik twijfel wel aan de originaliteit van de kroon. Ga je ´m een beurt geven en zelf dragen?
Mooie vondst hoor. Binnenkort ga ik ook naar Frankrijk en de rommelmarkten zijn al genoteerd. Allemaal voor me duimen graag 
Als je die van mij met die van de voto vergelijk, zijn de kronen anders, maar of alle horloges toentertijd ook exact zelfde kronen kregen ??? toen waren andere normen, en niet zoals nu dat alles bij een type / model moet en hoort zo te zijn 
Dat heb ik bij diverse Minervas gezien uit periode 1930 / 50.
Ik moet nog wennen dat ik het heb
en zal aan Jan Ubels
vragen hoe en wat voor een servicebuurt 
Heel erg gaaf om te vinden. Ik wil niet de partypooper uithangen, maar de waarde van dergelijke dressers valt tegen. Helemaal met een wijzerplaat in die staat. Neemt niet weg dat het wel een Rolex is en een prima vondst.
^^dit dus