Rommelmarkt vondst

:scream: Vive La France (Y) vandaag zoals gewoonlijk op zondag met een hele meute Nederlanders langs alle Vide greniers et Brokantes op zoek naar “bruikbare” oude bouwmaterialen voor de restauratie van de huis en gewoonlijk ook vragen of ze oude horloges hadden.
Meestal zijn dat goedkope kwarts tikkers, maar nu zag ik deze tussen allerlei bijouterie en toen ik de deksel zag dacht ik dat zal toch niet waar zijn. Met een loepje kon ik Rolex oyster zien en pas na het openen van de kast zag ik dat die een echte is :wink: dus nu kan ik met retraite :smiley: Ik weet niets wan deze type, maar vermoed ik dat ie uit 1930 /40 moet zijn. Oh ja de wijzerplaat is in twee tonen ( two tones dial )
Groeten Iwan :motorcycle:

83 likes

Heel erg gaaf!!! Niet iets wat je vaak tegenkomt op een rommelmarkt…
Daarnaast in mooie staat voor de leeftijd, met name de kast die er mooi uit.

1 like

Ik heb nu ook de foto’s van het uurwerk en binnenkast toegevoegd :grin:

2 likes

Gave vondst!

1 like

Hoeveel mm? Heel charmant!

1 like

Dat is nog eens een rommelmarktvonst.
Veel plezier ermee!

1 like

Prachtige “fondst” ( klinkt leuk als een frans accent :smile: )
Vragen naar aankoop prijzen is not done … maar ben toch erg nieuwschierig naar wat het gekost heeft / waard is?

1 like

Hoeveel heb je ervoor betaald als ik vragen mag :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Het is +/- 30mm, gewoon voor die tijd

Leuk dat je zo’n “parel” hebt gevonden!!!
Ik ben benieuwd naar het vervolg… Gaat deze het nog doen??

2 likes

Super vondst!

Daar ga je voor op pad voor zulke dingen :wink:

Veel plezier ermee!

1 like

Hij is helemaal opgewonden,balans swingt goed maar stopt weer snel :kissing: waarschijnlijk heel lang in en lade gelegen en moet schoon gemaakt worden

Een mooi oude dame vraag je ook niet hoe oud is zij :spy:

Sorry :wink: veel plezier ermee!

De rommelmarkt aanwinsten stromen binnen, mooie Rolex ! :thumbsup:

1 like

:blush: het was voor volle 2 euro :kissing:

7 likes

Prachtig horloge Iwan! Wat een mooie degelijke kast en wijzerblad voor die tijd; aangezien er geen schokbescherming aanwezig is, denk ik dat het horloge van vòòr 1934 (uitvinding incabloc) zal zijn.

1 like

Zo iets dacht ik ook, zo rond jaren 30 aangezien dat de wijzers ook meer op die van zakhorloge lijken en geen lumine hebben :confused: maar alle informatie is welkom :blush:

Volgens mij, is dit hetzelfde uurwerk (gegoogled…ik ben geen kenner):

http://www.vintage-watches-collection.com/watch/rolex-watch/rolex-tonneau-gold-boxed-1938/

This is a hand wound Rolex Hunter movement in 10.5 ligne size ( the ligne is the unit of movement width measurement used in the Swiss watch industry. 10.5 ligne was the classic size used for a gentleman’s Rolex Oyster during the vintage period). Introduced in 1923 and, quite remarkably, in continuous production until 1969, the Hunter was the flagship Rolex manual movement and has attained iconic status in the eyes of collectors. If there is one movement that defined Rolex as the world’s most respected luxury wristwatch brand, without doubt this was the Hunter. Incredibly reliable, very robust and easy to service, the Hunter can be regarded as a major factor as to why Rolex attained its boa constrictor-like grip of the market. There are other movements from the same period that are its equal, most notably Omega’s 30mm series and IWC’s calibre 88 and 89, but none that surpassed it.

Ik denk dat je een hele bijzondere vondst hebt! :thumbsup:

3 likes

En nog een linkje over “Oyster”…jouw nieuwe Rolex moet waarschijnlijk naar een hele goede restorateur of naar Rolex zelf!

2 likes