Rommelmarkt vondsten van de laatste tijd en wat opknap werkzaamheden ;-)

Ik heb de laatste tijd weer wat leuke vondsten gedaan op horlogegebied.

Van een Vlaamse dame behoorlijk wat horlogebanden kunnen overnemen uit een oude juwelierszaak.
Veel van de banden zijn volgens mij voor horloges met fixed lugs aangezien de uiteinden vastgeplakt dienen te worden.
Er zitten er behoorlijk wat bij van het merk “prestige” iemand bekend hiermee?
Logo lijkt verdacht veel op het rolex merk.


Tussen de banden zat ook een mooie rvs Longines band blijkbaar voor de Lungo Mare?

Gisteren kocht ik nog twee leuke mechanische horloge’s die ik heb voorzien van een nieuw bandje uit de verzameling die ik nu opeens heb en heb ze wat opgepoetst om ze nog wat netter te maken.

De eerste is een Edox met een ETA 7001 uurwerk waarvan ik eerst dacht dat het om een quarts horloge ging gezien de geringe dikte van de kast.
Wijzerplaat lijkt wel van wit emaille en wat ik wel apart vind is dat het Edox logo niet boven de merknaam staat…na wat zoeken heb ik er nog wat voorbij zien komen zo zonder de zandloper boven de merknaam.
Iemand een idee hoe oud dit horloge is?


De andere is een Mutrix waarvan ik door de zoekfunctie weet dat het een Belgisch merk betreft met een Unitas 6376 uurwerk.
Het plexiglas was behoorlijk gehavend dus ben aan de gang gegaan met mijn Sonax krassen verwijder set die ik al eens op een rommelmarkt kocht en het resultaat mag er wezen naar mijn idee :smile:




Morgen weer even loeren dus wie weet nog wat te melden dan :smile:

5 likes

Werkt goed dat sonax spul! Weer een mooi klokkie geworden.

Mooie aanwinsten :+1:
Weer wat geleerd…Sonax :slight_smile:

Is wel even wat werk hoor met die sonax set :wink:
Eigenlijk bedoeld om krassen uit autolak te verwijderen maar dit werkt dus ook op kunstof horlogeglazen :slight_smile:

Ik vind die Mutrix erg leuk! Proficiat.

gr, HJR

Leuk verhaal, en een mooie Mutrix na de opknapbeurt.
Lukt mij nou nooit om op een rommelmarkt iets leuks te scoren.
Zal de volgende keer eens om 5 uur er naar toe gaan, misschien ben ik dan een van de eerste bezoekers?

Bedankt voor de reacties :wink:

Ik denk dat je om 5 uur vast wel een van de eerste zult zijn :smile:
Ik weet niet hoe het bij jullie is geregeld met rommelmarkten maar hier in de buurt beginnen rommelmarkten van zeg maar sportverenigingen oid meestal op een vaste tijd.
Om daar eerder te gaan staan wachten dan een half uur voor aanvang heeft meestal geen zin.
Op markten die op een openbare plaats zijn zoals door een heel dorp of gedeelte ervan kun je beter lekker vroeg zijn.
Beetje uitvogelen hoe laat een goede tijd is per markt.
Ik ga nogal eens naar België en daar kun je meestal om 6 uur al goed zaken doen (al dan niet met een zaklamp tussen je tanden :slight_smile: )

Mijn beste,

Leuk hoor, om op deze wijze de horloge hobby mede gestalte te geven!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Dat zijn leuke aanwinsten, de Mutrix heb je mooi opgeknapt. :thumbsup:

Mooie aanwinst, die Mutrix!

Mooi werk, voorlopig even geen leren bandjes te kort! Die stalen banden mogen er zijn!

Netjes opgeknapt, die acryl lens. Ik gebruik Commandant cleaner voor verweerde autolakken, met veel water (spuug) en een dremel, heel voorzichtig!

Bedankt weer voor de reacties :wink:

Kan zeker even vooruit met mijn bandjes…
Wel makkelijk om te hebben liggen aangezien een nieuw bandje en wat poetsen al een heel ander zicht geeft aan oude horloges.
Kunnen ze weer even mee als het uurwerk ook nog goed gesmeerd is :wink:

Leuke vonsten! Die mutrix vind ik erg leuk.

Dacht plak mijn laatste vondsten maar even in deze oudere thread :wink:

Kocht de laatste tijd weer een paar leuke horloges op de rommelmarkt en wil ze even showen :smile:

Werner Watch autodatic met 21 steens ETA 1258 jammer genoeg loopt hij minder nauwkeurig dan ik had gehoopt en zou er een nieuw glaasje in moeten maar prachtig uurwerk om te zien.

Een dames Seiko 2906-0170 17steens automaatje dat wel zijn best doet maar toch iets achter loopt…

Een leuke Verdal type Tour de France met AS 1702-03 uurwerk dat nog prima loopt, nieuw bandje eraan en kast plus glaasje gepoetst en nu weer een leuk horloge om eens te dragen.


Daarnaast een erg leuke Tissot PR516 met 782-1 mechanisch uurwerk dat nog prima loopt en er na een poetsbeurtje van kast en glaasje weer lekker uitziet met een nieuw bandje :smile:

En een leuke vintage Citizen met mechanisch uurwerk…zie net dat ik er geen foto van op mijn ipad heb…achja voorkant is ook mooi :wink:

Nu nog op zoek naar een paar extra armen en een minder geweldadige werkomgeving (ik werk als constructie bankwerker in de metaal) om ze ook eens elke dag te kunnen dragen…

3 likes