Rommelmarkt vondsten

Hoi Jongens en enkele dame :blush:

Vandaag is in Frankrijk Maria dag, dus brocantes en andere festiviteiten.
Zoals vaak op pad en op zoek baar oude bouwmaterialen, en als het :innocent: gezind is kom ik ook weleens een leuke horloge tegen.
Vandaag stond een oudgediende horlogemaker met dozen vol onderdelen van alles en nog wat, maar niets wat mij interesse ontwaakte behalve deze paar gereedschappen :hugging:
Misschien wordt nog wat met mij :nut_and_bolt::wrench: :mask::hammer:
Groeten Iwan :motorcycle:

11 likes

Ach, als je het niet wil of kan gebruiken, ziet het er in een vitrine ook leuk uit.

En als het teveel stof aanzet gooi je het op de baai

9 likes

Leuke aanwinsten hoor. Dit soort gereedschap komt altijd van pas.

2 likes

Alleen die pruimen als caseback opener vind ik persoonlijk wat apart, maargoed, ieder z’n ding.

2 likes

Zijn links en rechts niet hetzelfde aparaat? (ik heb er niet heel veel verstand van)

@drnizeguy het zijn abrikozen, en die heb ik ook in een moeite gekocht :blush:

1 like

@koekoek Die rechts (Einpressstock in het Duits) is om in te persen (stenen en andere dingen) die bedien je met de hand.
Die links (Triebnietmaschine) bedien je met een hamer. Bijv. om een as uit te slaan. Maar ook om een nieuw gezette as weer vast te slaan.
(de experts mogen me corrigeren als het niet klopt, en dan meteen vertellen hoe die dingen in het Nederlands heten)

5 likes

Als je die staking set links wil verkopen mij even berichten aub. Als ie een beetje compleet is althans.

1 like

Heel mooi gereedschap en ook nog helemaal compleet. :ok_hand:

1 like

Fraai gereedschap :ok_hand:
Links een triebniet volgens mij van Boley.
In het midden een tappen polijst bankje.
En rechts een Seitz stenenpers, die zijn zo compleet nog wel een paar euri waard.

1 like