Rommelmarkt

Hallo iedereen!

Vandaag twee impulskoopjes gedaan op de plaatselijke rommelmarkt…
Kunnen jullie mij iets meer zeggen over beide horloges en evt naar waarde schatten?
En een beetje schaamtelijk, moet ik bekennen dat ik de dag-aanwijzing van de
Poljot niet goed weet hoe te veranderen…moest iemand mij hiermee kunnen helpen, dat zou super zijn!

Voor de Atlantic heb ik me wat laten belazeren, na een uur viel de plexiglas ervan af en is het kleinste wijzertje beschadigd geraakt
Alvast bedankt voor de reply!
Gr,
Eric


Normaal kaapt gschoots alles weg! Lucky you (tu)

:wink: @ gschoots

Atlantic is best een leuk horloge zo te zien. Weet je wat er voor uurwerk in zit? Loopt het horloge en zo ja, loopt het goed? Zo te zien heeft iemand wel een keer de wijzers opnieuw van groene lumen voorzien.
nieuw glaasje erop en de wijzers opnieuw (laten) doen met een kleur die beter bij het horloge past en fijn dragen.

Volgens mij moet je bij de Poljot net zolang vooruit draaien totdat de juiste dag voor het venster verschijnt. Meestal zit er alleen op de datum een (semi)snelverstelling. Vaak bij de Russische horloges betekent dat op en neer draaien tussen ongeveer 8 uur en 12 uur (20.00 uur en 24.00 uur uiteraard)

Als je nu voortaan bij photobucket die img link kopieert en in je. Bericht plakt, dan hoeven we niet naardie site te gaan.

Verdammt nochmal!!! :slight_smile:

Leuke klokjes, heb je er een goede deal van kunnen maken?

@ gschoots…wow, concurrentie…:wink:
al gezocht op google…? je moet idd de wijzers doordraaien tot de gewenste datum.

Ach je kunt niet overal op hetzelfde moment zijn, koningsdag 2015 dat wordt pas lastig, dan staat het hele land vol rommelmarkten. Ik zit er serieus over na te denken om dan een á twee dochters op verschillende plekken uit te zetten en zelf naar een derde te gaan voor maximale spreiding. En ja, ook ik vind dat het soms wat uit de hand loopt… maar de rush is gewoon te verslavend :wink:

Hahaha gespreide dochterinzet met koningsdag , hopelijk leverd het je weer veel mooois op !

woehaa…familieoffensief…cool…:slight_smile: maar de rush is verslavend idd…

gschoots Schreef:

Ach je kunt niet overal op hetzelfde moment zijn,
koningsdag 2015 dat wordt pas lastig, dan staat
het hele land vol rommelmarkten. Ik zit er serieus
over na te denken om dan een á twee dochters op
verschillende plekken uit te zetten en zelf naar
een derde te gaan voor maximale spreiding. En ja,
ook ik vind dat het soms wat uit de hand loopt…
maar de rush is gewoon te verslavend :wink:

Gewoon heel vroeg overal een bord
bij de ingang zetten, kun je daarna op je gemak toeslaan.

:)-D :~ (tu)

Hahahahaha :slight_smile:

Maar ik wil zeker niemand ontmoedigen om ook lekker op zoek te gaan naar horloges, en ik vind het ook echt mooi als anderen hun vondsten tonen zoals in dit geval van EricV. De rush van het vinden van een leuk klokje is iets dat ik jullie allemaal van harte gun, als we maar de afspraak maken dat jullie gouden en/of A-merk (Patek, Vacheron, Jaeger, Breitling, Omega en Rolex) gewoon laten liggen… :wink:

Tuurlijk Geert, doen we…:wink:

Als je ooit een Patek of Rolex (een echte voor de zekerheid) voor een spotprijs op een rommelmarkt vindt, eet ik een hoed op :wink: En foto’s ervan op het forum.

Ik wilde zeggen…pak de peper en zout maar vast want op de verzamelaarsbeurs in Nieuwegein kwam een standhouder naar mij toe met de vraag ok ik naar een aangekocht horloge wilde kijken. Hij twijfelde of het echt om een Patek ging en anders of het echt goud was. Ik had helaas geen toetssteen bij me maar het horloge zag er toch bijzonder goed uit… Het was een Patek Philippe 5052?? Ik kon het model niet thuisbrengen en gezien de aankoopprijs van 60 eurie denk ik aan een zeer nette replica…maar het zal je toch gebeuren, een klokje van 10 K…(:D. helaas geen foto;s van gemaakt omdat het mijn horloge niet was.

De 5052 is inderdaad een fake. 18 karaat puur staal :slight_smile: Daarom zei ik voor de zekerheid dat hij echt moet zijn. Maar het zal je inderdaad gebeuren…

yep, dan hadden we leuke foto’s van dat jij je hoedje opeet…(tu)

10€ voor de Poljot en 33€ voor de Atlantic. Ik moet ze wel eens binnenbrengen bij een horlogemaker. Want ze lopen wel wat achter…

Ja de Atlantic is wel mijn favoriet! Toen ik die zag liggen, dacht ik: kopen! Ze loopt wel niet meer goed, die moet ik dus zeker laten herstellen. Ik weet niet wat voor uurwerk erin zit, zal het vragen als ik ze binnen breng.