Rommelmarkthorloges september 2014

Ach weet je, ik heb ze ingebracht op de veiling om ze relatief eenvoudig te kunnen verkopen. De research moest ik toch doen, alleen nu moet ik ze per stuk verkopen en dat is een hoop gedoe. Maar wat ik ervoor betaal krijg je er altijd wel weer uit, ik heb al een fors aantal horloges los verkocht. En wat ik echt niet verkocht krijg (defect) gebruik ik om op te oefenen. Met de winst op een Breitling Aerospace van een tijdje geleden heb ik alle investeringen in één keer terug verdiend, dus ik was al budget neutraal (scheelt veel moeilijke vragen, hallo schat :)).

Als je tijd mee gaat tellen dan is elke hobby hopeloos…

Leuk om je lijst met verkopen te zien, valt mij persoonlijk erg tegen wat er voor gehamerd is…Een tafeltje op de Rikketik levert je zeker het dubbele op, of Catawiki idd. Maar erg leuk dat je niet alleen de successen maar ook de “tegenvallers” deelt, top.

Ik heb er net een reeks verkocht op eBay en ik heb er twee in de wachtrij bij Catawiki, tot nu toe gaat het best goed maar het is wel gewoon een hoop werk (nette omschrijving maken en goede foto’s) per horloge.

Hey geert,
ben erg benieuwd naar jouw ervaringen bij Catawiki. Ik heb onlangs iemand op de koffie gehad van catawiki om uitleg te geven, een goede manier om spullen te verkopen als je niet op rommelmarkten of de Rikketik wil staan …waar ik toch een klein vraagteken bij had was de garantiebepaling. Als verkoper ben je altijd aansprakelijk, ook als een horloge werkend en goed verpakt bij jou de deur uitgaat maar na een paar dagen de koper aangeeft het defect te hebben ontvangen. In dat geval zal Catawiki altijd de kant van de koper kiezen…tja, wat moet je dan.

Wat ik bij eBay doe is alles zo exact en eerlijk mogelijk beschrijven, en elk horloge krijgt de opmerking dat deze een service nodig heeft om het verwachtingspatroon wat te verlagen. Meer dan dat kun je eigenlijk niet doen. Ik heb op eBay een hele reeks landen en hele continenten uitgesloten van bieden, maar ik heb deze week een Certina verkocht naar iemand in Thailand en dan is het gewoon afwachten of dat goed gaat…

Catawiki heeft één groot voordeel, dat is dat alle gebruiker geverifieerd zijn (je moet zelfs een kopie ID overleggen om te kunnen bieden), dus wat dat betreft denk ik dat het best wel een mooi medium zou kunnen zijn. Nu afwachten of mijn horloges worden geaccepteerd…

Ben ook zeker overtuigd van de mogelijkheden van Catawiki…ze groeien als kool, met komend jaar een vestiging in berlijn en Parijs erbij. Mbt verificatie, op Ebay doe ik alles met paypal, dus altijd zekerheid…Bij een geschil, Ebay of Catawiki, is het met horloges altijd een gok hoe bv. post ermee omgaat.

Ik verstuur momenteel alles via PostNL, een horloge is briefpost (in luchtkussen envelop) en stuur deze altijd aangetekend á 16 euro naar het buitenland.