Ik heb de latste tijd op verschillende moementen horloges gekocht op de rommelmarkt die ik nog niet had laten zien, dus ik heb er maar een verzameltopic van gemaakt.
Ik begin met een serie dames horloges, om daarna over te gaan naar heren horloges en een setje resultaten van de heren na een poetsbeurt.
Een oud dameshorloge met zakhorloge uurwerk
KJAG staat voor Kollmar & Jourdan AG, en is Duits, ik vermoed dat dit een horloge is uit de jaren 30
Tissot Seastar dameshorloge
Tissot uurwerkje uit 1964
Osco
Generiek dames uurwerkje
Velona, automaat met Nederlandse dag aanduiding en datum (mijn oudste dochter was meteen enthousiast)
Nu naar de herenhorloges
Delta duikerhorloge met draaibare binnenbezel
Met het hoogste glas dat ik ooit heb gezien, wow!
Maar helaas, penanker uurwerk, shit happens
Art Deco horloge, ongemarkeerde wijzerplaat
Tounneau uurwerk van Bernhard Förster
Mentor
Zoals verwacht een penanker uurwerk (4 jewels) maar toch gekocht omdat hij zo grappig is.
Pontiac Hydraulica Memodate
Sorry te lui om hem nog een keer open te maken omdat ik het uurwerktype ben vergeten, kortom het is een uurwerk waar Pontiac op staat!
Tijd voor wat makeoverwerk
Ik heb laatst geïnvesteerd (not really, 25 euro) in een ultrasoon reiniger, dat had ik veel eerder moeten doen
Het glas van de Delta moet gewoon weer helemaal opgepoetst worden, fun!
Even snel de Pontiac wijzerplaat schoongemaakt met een satéprikker
En een rijtje resultaten
De mentor om de pols
Geen klappers maar toch ook weer niet ontevreden (de heren waren gemiddeld een tientje, de dames ergens rond twee euro).
In oktober worden 54 van mijn horloges geveild (ik hou er genoeg over don’t worry), dan ga ik meemaken of mijn tactiek voor het verkrijgen van horloge budget door de koop en verkoop van rommelmarktklokjes ook echt werkt.