Rommelmarktvondst 14-03 Antwerpen

Mijn dochter had vrijkaarten voor Aquatopia (een soort indoor dierentuin) in Antwerpen, voor mij dus een kans om er een rommelmarkt bij te zoeken. In dit geval de “Rommelant” in de Antwerp Expo, aangeprezen als de grootste rommelmarkt van Vlaanderen. Nou ik ben er geweest en de grootste is het zeker niet… maar ach je moet iets om mensen te lokken.

Ik zie nu dat mijn foto’s dit keer erg slecht zijn gelukt, daar zal ik de volgende keer wat beter op letten.

Venus 72 SL dameshorloge 7 euro

Venus 75 (of direct daarvan afgeleid) uurwerk

Rodana dameshorloge 7 euro

Bizar dik en rond glas

Pre-incabloc ongemerkt uurwerk

Dauphin herenhorloge (two-tone wijzerplaat) 7 euro

Met een Otero 44 uurwerk

Helbros herenhorloge 15 euro

Ik kreeg de kast niet open met een caseknife maar daar heb ik nu een tooltje voor: Timoknack actie!

Er zit een Ronda 1135 uurwerk in, als ik Ranfft goed moet geloven dan gaat het datum instellen door bij het tijd instellen de andere kant op te draaien, ik dacht zelf dat er een veertje ontbrak :slight_smile:

Venus herenhorloge 2,50 euro met hele bijzondere wijzers (foto helaas wat overbelicht)

Nog onbekend uurwerk maar waarschijnlijk ook Venus

Geen echte klappers maar wel weer wat leuke projectjes. De komende tijd ga ik me toeleggen op het servicen van horloges om er wat meer routine in te krijgen. Bedankt voor het lezen!

1 like

Hey de Venus vind ik erg mooi. FHF uurwerk, 25 of 28 zo te zien.
Het uurwerk uit de Rodana is een ETA uit de 717 serie.

grtz Melvin

Dat zijn weer leuke aanwinsten, de laatste Venus is wel het mooiste klokje.
Het is trouwens wel een mooi stevig en zwaar apparaat om de drukdeksels te verwijderen.

Toch weer mooie vondsten. Ik vind de Venus vooral erg leuk.

Mooie aanwinsten weer.

Zo’n Timoknack is echt ideaal en praktisch geen kans op krassen. Maar dat ding is wel erg duur…

Leuke vondsten, naast de heren-Venus ziet ook die Rodana met dat bolle glas en geblauwde wijzers er al goed uit (tu)

Overigens is Rodania een zeer veel voorkomend merk in België. Ook nu nog. Onlangs ben ik een dag in Gent geweest en dan ga je ook langs verschillende juweliers en horlogezaken en kom je vaak dit merk tegen.

Dit is toch echt een Rodana, en geen Rodania, maar het zijn inderdaad zustermerken.

Oei daar las ik even overheen. Overigens is er ook nog Rodina, maar dat is Chinees.

Rodana is de “oude” naam van Rodania geloof ik,oudere horloges staat Rodana op ,latere modellen Rodania.
In Belgie wordt je er zowat mee dood gegooit,overal kom je ze tegen net als Kelton.

Volgens mij is Kelton (het budget broertje van Timex) zo’n beetje een garantie op penanker, dus daar loop ik altijd met een boog omheen. Wat ik natuurlijk ook veel gezien heb is Pontiac maar geen leuke modellen of een veel te hoge vraagprijs. Ik heb iemand met droge ogen 75 euro horen vragen voor een Seiko 5 in een miserable toestand… ik ben gek op vijfjes maar niet zo gek… :slight_smile:

Ik heb nog een paar leuke Pontiaccen :wink: Stuur me maar een pb’tje haha

Ik ben voorzien Melvin, maar bedankt voor het aanbod.

Mijn vrouw vroeg me dit weekend hoeveel horloges ik eigenlijk had… mompelend… “een paar, maar ik weet het eigenlijk niet precies…” (lees: echt veel te veel)

gschoots Schreef:

Volgens mij is Kelton (het budget broertje van
Timex) zo’n beetje een garantie op penanker, dus
daar loop ik altijd met een boog omheen. Wat ik
natuurlijk ook veel gezien heb is Pontiac maar
geen leuke modellen of een veel te hoge
vraagprijs. Ik heb iemand met droge ogen 75 euro
horen vragen voor een Seiko 5 in een miserable
toestand… ik ben gek op vijfjes maar niet zo
gek… :slight_smile:

Klopt,Kelton is prut, koop ik nooit maar je komt ze enorm veel tegen in Belgie,ook Rodana/rodania laat ik meestal liggen tenzij hij erg mooi is zoals die van jou en voor nette prijs.