Vanochtend met het hele gezin (vrouw en vier dochters) op pad naar het Gelredome. Ik zoek horloges, mijn vrouw zoekt (vintage) speelgoed, dochter 1 zoekt sieraden (goud/zilver), dochter 2 zoekt Japanse/Manga/Anime spullen, dochter 3 zoekt uilen, en dochter 4 roept heel hard Oehoe! als ze een uil ziet…
Die hele massale rommelmarkten zijn meestal niet zo mijn ding, veel handelaren en de beste deals worden al gemaakt nog voordat de deur opengaat. Ik was vandaag ook nog wat aan de late kant, en dan is het vaak helemaal kansloos. Maar goed in de één na laatste rij stond er nog een bakje verscholen met wat klokjes…
Maar eerst nog een grappige dame voor 1,50, een Dugena’tje.
Certina 23059-2 (verchroomd)
Certina 23-35 uurwerk
Certina Certidate 5306.197
Caseback, het modelnummer bij Certina is opgebouwd uit meerdere delen in dit geval uurwerknummer 53 verguld dus materiaalcode 06 en 197 voor de kastvorm.
Certina 53 vertaald naar het 25-661 uurwerk
En als laatste, een Zelia, blijkbaar een zustermerk van Titus gesticht in 1937
Het horloge heeft fixed lugs en geen schok bescherming dus ik denk dat dit een jaren veertig horloge is, het uurwerk is alleen gemarkeerd met 006 maar daar kan ik niets over terug vinden. Als er iemand aanwijzingen heeft dan hoor ik het graag.
De drie herenhorloges waren samen 35 euro, daar was ik erg tevreden mee. De Dugena en de Certina’s lopen gewoon, de Zelia loopt niet en daar is iets vreemds mee aan de hand, de ankerjewels lijken er in te zijn geplakt, er zit een klodder harde harsachtige massa op en er komt geen spanning op het ankerwiel, dus deze gaat nog even in de projectenbak.