Rommelmarktvondst 6-12 - 50 cent mini-klapper

Ik kreeg gisteren helemaal geen horloges van de sint, dus het was tijd om zelf maar wat te gaan zoeken. In totaal vier rommelmarkten en eigenlijk maar één mechanisch horloge gevonden. Maar wel meteen een goede.

“Alle sieraden aan het rek zijn 50 cent!”

“Ook voor horloges?”

“Jazeker!”

Als je zelf al 75% korting geeft dan ben je goed bezig. Helaas geen uitdaging in het afdingen…

Een Baume en Mercier dresswatch.

Het glas is flink gekrast (gelukkig nergens gebroken dus makkelijk te fixen) maar de gold plating is wel echt slecht, dus dat is jammer.

Het is werkelijk een superplat horloge, met originele kroon.

Het horloge is voorzien van een BM 1050 handwinder uurwerk.

Op een hele fraaie Hirsch slang/hagedis (ik weet het verschil nooit) band.

Alleen kan ik over dit horloge niets vinden. Op eBay en Chrono24 kom ik wel wat horloges met hetzelfde uurwerk tegen (maar dan zonder schroefjes in de balans), maar geen horloge wat er op lijkt. Heeft er iemand meer informatie over dit klokje?

Dat is wel een aanwinst. Je kunt hem opnieuw laten vergulden. Als je zelf het voorwerk doet, dan is dat ongeveer € 75.

Het uurwerk heeft als basis de Buren 280. Blijkbaar heeft Baume & Mercier niet als optie de subsecond gekozen. Mooi stijlvol horloge.

Melvin, dat heb je snel gevonden. :}

Meestal kom ik een heel eind maar zonder zichtbare merktekentjes is dat nog best lastig. Herkende je meteen de layout of heb ik iets over het hoofd gezien?

Ken je toevallig een bedrijf waar je goede ervaringen mee hebt? Net toevallig even gebeld met een AD van Baume en Mercier en die hadden het al over honderden euro’s om ziets te laten herstellen.

Ik wist dat Buren ebauches leverde aan Baume & Mercier. Met de vorm van de raderkloof snel gevonden :slight_smile:

Ik heb gisteren een heel stuk gelezen over een bedrijf in Schijndel, die hebben ook de kroon van Maxima verguld, dan heb je wel een trackrecord! Die kwamen met die prijs. €75 als je zelf al het voorwerk doet en €125 als zij de kast nog moeten verwerken.

Topper deze!!! ‘Al zoekend rijk worden’ is ook een vak.

Mooie vondst, Geert. Succes met het opknappen (tu)

Ik ben reuze benieuwd naar het eindresultaat. Mooi horloge voor een scherp prijsje! :wink: