Ik had eerder deze week een optie op een Omega Genéve, prijs was redelijk. Ik gebruik mijn vrouw altijd als rationaliteitsfilter en die gaf ook al aan, leuk maar je hebt al zoveel eenvoudige horloges (helaas heeft ze nog gelijk ook) en deze vind je alleen maar leuk omdat er Omega op staat (verdomd, ook daar heeft ze gelijk in). Dus toch maar niet gedaan.
Vanochtend naar de rommelmarkt, daar lagen een dames en een herenhorloge, en nog voor ik ze vast kon pakken zijn één van de twee dames achter de tafel:
“Ze zijn wel echt hoor”
“Dat hoor ik wel vaker”
“Ga er mee naar de juwelier en die zal je zeggen dat ze echt zijn”
(Ook dat hoor ik regelmatig over de meest crappy replica’s)
Ik draai het herenhorloge om, Omega logo… hmmm
Logo ziet er strak uit, achterkant geen tekst maar een skyline, diep gegraveerd, DeVille. Die ziet er inderdaad verdomd echt uit.
"“Wat zou u ervoor willen hebben dan?”
“15 euro per stuk, maar samen voor 20”
“Samen 17,50?”
“Deal, weg met die troep”
Genoeg geouwehoer, foto’s
Ebel Classic Wave dameshorloge met diamanten indices
Omega DeVille Quartz Cal. 1332 uit 1982
Geen idee hoe de Ebel opengaat, de case is massief metaal, dus ik neem aan via de voorkant maar hoe je er dan in vredesnaam de kroon uitkrijgt. In Velp zit een officiële Ebel dealer, misschien dat ik daar volgende week maar even heen ga.
Van de Omega heb ik ondertussen de batterij vervangen en de tijd ingesteld (hele bijzondere procedure). Hij heeft wel een leven achter de rug en de vergulding op de band en de kroon is echt maar matig. Gelukkig is de band lang genoeg dus ik denk dat ik deze maar bombardeer in de categorie dragen, ook al is het quartz en goudaccenten, er staat tenslotte wel Omega op…
Ik meen hier ooit gezegd te hebben dat je op de rommelmarkt geen echte Breitling, Rolex of Omega zult vinden, ik heb nu zelf het bewijs geleverd dat dit niet waar is. Kortom, vandaag was een goede rommelmarktdag.