Na gisteren toch het nodige te hebben gevonden had ik me eigenlijk voorgenomen om vandaag rustig aan te doen, maar ja ach, uitslapen kan altijd nog…
Vandaag naar de vrijmarkt in Cuijk, heel veel stands met ontzettend veel cheap ass rotzooi (telefoonhoesjes met duizenden tegelijk) maar toch zeker wel een paar tiental mechanische horloges gevonden, uiteindelijk deze drie gekocht:
Moreau, automaat
Body is 31mm.
Het is een bumper automaat, en aangezien er geen incabloc op zit denk ik een vrij vroeg horloge, de rotor is gemarkeerd met “Wilka”, op het uurwerk staat alleen HXW, informatie zeer welkom
Corsar, automaat
Body is 36mm.
Uurwerk is gemarkeerd als 2516.2H, bij Ranfft kom ik dan uit op een Dugena, horloge zou dan uit de jaren 70 zijn
En dan als laatste. Ik kreeg onlangs het commentaar dat ik in Duitsland een Glashütte had laten liggen want deze lag buiten mijn prijsrange (ik koop momenteel uitsluitend tot 20 euro) en die was 55 of 65. Wat schetst mijn verbazing, ik vond vandaag exact dezelfde Spezimatic voor uiteindelijk 16,50 (toch weer binnen budget).
Body is 35mm. Helaas nog niet gelukt om hem open te krijgen.
Achterkant, helaas niet meer informatie.
Mocht je je zorgen beginnen te maken, ik stop nu even met horloges inkopen (hebben jullie ook weer een kans ;)) en ik ben van plan een aantal horloges wat op te knappen en te verkopen.