Rommelmarktvondst - Giesbeek - 3-5-2015

Soms als iemand tegen je zegt, “ik heb nog een zak vol horloges” dan klopt dat ook. Goed, ze waren dan weliswaar niet allemaal mechanisch zoals beloofd maar goed niet iedereen weet wat dat precies is, dus ik zal het de beste man vergeven.

Ik heb al een tijdje geen leuke horloges meer gevonden maar deze keer is het toch wel weer een goede vondst. Goed, genoeg geouwehoer, plaatjes!

Citizen (Duitse weekdagschijf)

8200A uurwerk

Roamer

Caseback met veel te veel informatie

Ik heb geen idee hoe dit open moet, er zit geen uitsparing in de kast en volgens mij is de stem niet in twee delen, tips welkom!

Certina Jubilé dameshorloge

Certina 13-22 uurwerkje (in een mooie ronde ovaalvorm, dat zie je niet zo vaak)

Certina Argonaut 280

Caseback

Certina 25-651

Certina DS-2 (de lijntjes zijn krassen op het glas, wijzerplaat is perfect)

Karakteristiek voor de DS serie, de schildpad. De case en caseback zijn trouwens bijzonder massief.

Met nog een 25-651, wel wat roest op de stem en mogelijk dieper meer maar daarvoor moet hij eerst uit elkaar. Nog zoiets aparts aan de DS is de dikke rubberband die om het uurwerk ligt als schokbescherming.

Kortom, ik heb er weer een paar projecten bij.

Voor alle horloges samen mocht ik na een korte onderhandeling 20 euro afrekenen, dus vier euro per stuk, lijkt me geen gekke deal… :wink:

9 likes

Zo, daar heb je een goede slag geslagen, heel benieuwd naar de ‘na’ foto’s :smiley:

Nice… mooie aanwinsten… Ik moet ook maar eens de Rommelmarkten af… je kunt weer even aan de hobby… :smile:

Wederom zeer mooie vondsten. Vooral de Certina’s vind ik top.

Gaaf! Vooral die DS2 vind ik een mooi klokje. Succes met hobbyen!

Ziet er goed uit! Altijd leuk dat soort dingen, koningsdag was voor mij ook een leuke dag om wat nieuw materiaal voor niet zo veel te scoren :smile:

Ik ben ook altijd zo blij met Certina’s, die eigen uurwerkjes lopen echt heel strak na een servicebeurt en deze drie hebben allemaal nog de originele kroon.

Weer een vanouds vondst lijkt me (thumbsup)
De Roamer vind ik het leukst :wink:

Ik vind de Roamer ook het leukst. Het is wel degelijk een ontwerp met een stift in twee delen. Gepatenteerd waterproof design :wink: Met een pincet achter de kroon en trekken eraan.
Daarna de bezelring met de indexen voorzichtig verwijderen en wijzerplaat met uurwerk via de voorkant eruit nemen. Succes!

Bedankt voor de tip Melvin, ik ga het uitproberen!

Graag gedaan. Waarschijnlijk een MST 414 uurwerk.

De twee Certina’s vind ik heel mooi, gefeliciteerd!

Bijzonder goede vangst! Vooral die Certina’s :heart_eyes:

De Roamer.

Het kan inderdaad het geval zijn dat de opwindstift uit één stuk is.
Trek de kroon uit en kijk dan of het uurwerk uit de kast komt en
wellicht ruimte geeft om de schroef van de tirette los te draaien.

Met vriendelijke groet,
Inca

Ziet er goed uit. Ik had vorige week voor nog geen euro dit te pakken. De Pontiac is een sloper en heeft een mooi uurwerk wat nog werkt. De regent heeft gewoon wat liefde nodig en een nieuw glaasje…

Die Argonaut is veruit favoriet hier. Mooie vondst.

Dat zijn weer fantatische aanwinsten. Zeker voor 20 Euro :hushed:

das een goeie deal ! zitten hele leuke horloge tussen !

:wink: Mooie horloge vondsten, en zeker voor 20 euro.

Ik vind het fantastisch zoals jij altijd met de mooiste vondsten op de proppen komt. We zien natuurlijk niet hoeveel rommelmarktbezoekjes vruchteloos en zonde van de tijd zijn geweest, maar hoe dan ook moet je er wel een neus voor hebben. Ook deze zijn weer zeer de moeite waard - vooral die Argonaut vind ik gaaf. Gefeliciteerd, ik ben heel benieuwd naar de servicerapportages! (of in elk geval het resultaat :smile:)
Overigens ben ik onlangs (Pasen) zelf op een rommelmarkt ook tegen wat klokjes aangelopen die ik je niet wil onthouden:

Poljot 3133 chrono:

Ancre UMF 24 handwinder:

Een Eppo handwinder met aparte kastvorm:

En binnenin een caliber 844 Otero:

En deze Delvina, nepgouden kast met een foeilelijke groenige wijzerplaat:

Ik ben even kwijt welk uurwerkje daar inzit, maar het loopt als een zonnetje:

Plus nog wat quartz horloges van Junghans, Pulsar enzovoort…alles bij elkaar voor 15 euro. Niet gek toch? De enige die het niet doet is de Poljot. Wat denk jij? Iets aan doen?