Ik ben thuis nogal druk (mijn vrouw is recentelijk geopereerd) dus ik heb wat minder tijd gehad om uitgebreide posts te maken. Maar ik heb afgelopen maand toch nog wel wat gevonden hier en daar, en niet alleen maar horloges…
We trappen af met een rijtje dameshorloges.
Imperial, 2 euro
Dugena dames, 1,50 euro
Prisma dames, prijs vergeten
Monté in 835 zilver, combo deal
Soms koop ik wel eens iets raar zoals deze Golana dames handwinder, het is meer een soort armband, heel apart, 3 euro
Certina, dames automaat, 9 euro
Dan nu naar de herenhorloges:
Union, 3 euro
Palerma, 14 euro (deze krijgt zijn eigen poetsbeurt topic)
Merkloos LED horloge, gekregen van mijn vader, hij heeft verse batterijen maar doet het niet, stuur me even een PB als je er denkt iets mee te kunnen.
De band is van Junghans en past er goed bij maar volgens mij niet origineel
Habmann automaat, gekregen van een collega voor het beoordelen van een aantal horloges (zie Zenith Grand Prix zakhorloge topic)
Maar, ik heb nog wat horlogegerelateerde meuk gevonden.
Samen met het zilveren dameshorloge kocht ik een doos met NOS tirettes van diverse merken (AS, ETA, Valjoux, Venus etc.).
In die deal zat ook nog dit boekje.
Helaas niet de eerste druk, maar toch tamelijk vintage
Verder helemaal niet outdated, Incabloc is uit 1938 dus dat ontbreekt uiteraard niet, afgezien van wat als modern wordt gepresenteerd nu natuurlijk al heel oud is is het eigenlijk verrassend actueel en ook toegankelijk geschreven. Erg leuk!
Mooie illustraties
Alles bij elkaar een tientje!
En als laatste, een oude Omega doos, voor één euro.
En als ode aan de rommelmarktvondst heb ik mijn vier gevonden Omega’s over de doos heen gedrapeerd.
Ik heb er veel vragen over gehad maar de Constellation is helaas niet te koop.