Rommelmarktvondst Tiel 2-2-2014

Misschien leuk om hier op Horlogeforum te vermelden als je ergens iets hebt gevonden. In mijn geval op de vrijmarkt in Tiel van vandaag deze zes horloges.

De foto’s zijn wat beroerd dus daar kom ik in de komende dagen nog even op terug.

Per stuk;

Enicar

Titus Pentastar

Jaquet Droz - automaat

Tissot Seastar

Almo

Ancre dameshorloge (voor mijn oudste dochter, die vond hem mooi)

Deze horloges komen uit een kartonnen doos met bijna honderd horloges, al denk ik wel dat ik de beste hier zo’n beetje bij elkaar heb. Anyway dit heeft mij in totaal 65 euro gekost, dat lijkt me geen slechte deal.

Is er iemand die mij iets meer kan vertellen over de Jaquet Droz en de Almo?

Dat heb je leuk uitgezocht zeg! Lopen ze allemaal of zijn het reparatieprojecten? Ik had ook zo’n Almo, heeft in november op HF te koop gestaan: http://www.horlogeforum.nl/read.php?18,2009882,2009882#msg-2009882, uiteindelijk naar iemand in Duitsland verkocht. Voorheen had ik nog nooit van dit merk gehoord.

Vriendelijk groet,

Ik ken dat model Jacket Droz als een Elgin
met een soort hybride aandrijving ff zoeken
of ik me niet vergis.

Jaquet Droz is al een oude Zwitserse klokkenmakers familie
ze maakten ook “Automata” mechanische poppen e.d.

http://www.freebits.nl/images/
http://www.freebits.nl/view.php?filename=4132014_02_02_20_22_35.png][img

Ik vergiste me hier onderop staat de Elgin met Swiss Sonic aandrijving.

http://www.freebits.nl/view.php?filename=886images.jpeg

Op twee na, allemaal toppers! Van harte proficiat, goed “zaken” gedaan (tu).

Mooie aanwinsten. Ik heb onlangs ongeveer zo’n zelfde Enicar gekocht alleen dan zonder datum.

Ik heb er ook nog aan zitten denken om naar deze rommelmarkt te gaan. Nu ik dit zo lees baal ik helemaal dat ik niet gegaan ben :sunglasses:

Ze liepen allemaal tijdens het uitzoeken, ik heb ze allemaal gelijk gezet en opgewonden om te kijken of ze ook 24 uur volhouden. Jouw ex-Almo lijkt er inderdaad veel op, gek genoeg is er van dit merk zo snel niet veel te vinden, ik las wel ergens dat het mogelijk Frans is.

Mijn beste,

Een mooie verworvenheid!!
met name het Titus horloge vind ik bijzonder.
Geniet er met volle teugen van.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Ik kom zelf nooit op rommel- of vlooienmarkten, maar dit lijkt me toch geen slechte score!
Well done :slight_smile:

Ik had vorige week een Velona met Durowe Duromat automatisch uurwerk. Na een boel poetswerk is het best een leuk horloge geworden dat ook nog eens heel aardig loopt.

Vergeet alsjeblieft niet door hoeveel rotzooi je heen moet tot je ueberhaupt iemand hebt gevonden met mechanische uurwerken. Dames horloges zie je nog relatief veel. Het is wel heel erg leuk om dan eindelijk iets te vinden.

Ik hoop persoonlijk zo nog eens tegen een mechanische Breitling aan te lopen omdat ik die in retail of zelfs tweedehands niet kan betalen. Maar goed als ik een hoop eenvoudige horloges met winst kan verkopen is dat wellicht een manier. Vooralsnog ga ik ze gewoon even testen en wat schoonmaken.

Ik had toevallig eerder deze week een documentaire gezien over automatons waarin de ingewikkelde uitvindingen van Droz uitgebreid aan bod komen, ik was dus nogal verbaasd toen ik er een horloge van vond. Al is het natuurlijk wel een gok, of het echt wat is. Het is in ieder geval een werkende automaat en hij is vrij zwaar en voor het geld hoefde ik hem ook niet te laten liggen.

Dan ben ik toch wel benieuwd, die Ancre is er één maar welke andere had ik beter kunnen laten liggen?

Het merk Titus zegt mij persoonlijk niet zoveel al moet ik zeggen dat hij er nog werkelijk super mooi uitziet, maar wat is er dan precies bijzonder aan, of is het meer een smaak iets?

Volgens mij is bij J Droz meer het hedendaagse spul erg begerenswaardig en in de categorie Haute Horlogerie te scharen…niettemin is het een leuk horloge :slight_smile:

gschoots Schreef:

Ik had toevallig eerder deze week een documentaire
gezien over automatons waarin de ingewikkelde
uitvindingen van Droz uitgebreid aan bod komen, ik
was dus nogal verbaasd toen ik er een horloge van
vond. Al is het natuurlijk wel een gok, of het
echt wat is. Het is in ieder geval een werkende
automaat en hij is vrij zwaar en voor het geld
hoefde ik hem ook niet te laten liggen.

Die almo is de coolste imho

Mooi lotje zo en dat voor 11 euro per stuk, goed gevonden (tu)
Almo bestaat best al een tijdje (zoek maar eens op montre Almo),
echt iets vinden over de historie van het merk is me niet gelukt.
Vind zelf de Enicar en Titus het leukst.

Veel succes met het opknappen!

mvg

Die Enicar is erg leuk inderdaad. Maar ook die Titus is wel aardig.Jammer dat ze vaak zo erg klein zijn.

Google maar eens op Solvil & Titus

Voor hedent en dage een mooie vondst hoor want je ziet ze niet veel meer op rommelmarkten en dan toch een lotje mooie merken , titus,Tissot en enicar spreken mij het meeste aan.

Veel plezier ermee