Rommelmarktvondst Titus

Even een poos niet actief geweest op het forum en alleen gevolgd maar dit virus is hardnekkiger dan griep.

Op een markt twee horloges gekocht. Naast een edox lcd horloge waarmee een medeforumlid werd verblijd kocht ik ook een ander horloge. De combideal was een om te juichen en heb ik na verlaten van het pand dan ook gniffeld gedaan.

wat foto’s om mee te juichen…(?),

en het voor aanzicht…

Het is een Titus chronograaf uit eind jaren '40. Op de foto’s lijkt het of er een zwarte wijzer opzit maar dat is optisch bedrog en is wel degelijk de originele goudkleurige.

Slechts een nadeeltje hij loopt niet…

Ziet er heel mooi uit! Risico wel waard (ligt er natuurlijk wel aan wat je ervoor hebt betaald). Houdt er wel rekening mee dat het honderden euro’s zou kunnen kosten om een chrono te laten maken. Het kan ook meevallen natuurlijk, maar 150 euro ben je al snel kwijt.

Staat er niet Venus ipv Titus op de wijzerplaat?

Staat Venus op de wijzerplaat ipv Titus idd.NIet zo leuk als de Universal maar toch zeker een leuke klok!

Oeps…

Nog steeds een leuke vondst!

Kan inderdaad een stevige prijs worden. Kun je hem eens open maken en een fito van het uurwerk plaatsen? Ben benieuwd of die nog compleet is.
Het regent incomplete Landerons…

Gr. Men

Ik heb een tijdje terug ook een Venus chrono gehad.

De naam deed vermoeden dat daar een Venus uurwerk in zou zitten, maar dat bleek een Landeron te zijn.

Explore Bart Hoef

geeft 2 keer per 24 uur de juiste tijd aan