Mijn eerste DDR horloge, een Ruhla, en echt nieuw. Ik ben niet zo bekend met deze horloges maar hij sprong werkelijk van de tafel af. De luminova is nog super sterk dus ik denk dat deze niet zo heel erg oud is (jaren 80 lijkt me dan logisch). Maar ik hoor graag als ik het verkeerd heb…
Dat is inderdaad een goede vraag, ik heb hem even opgemeten. Hij is zonder kroon 29mm en 31mm met. Ik nam eigenlijk aan dat het een dameshorloges zou zijn maar nu ik er eens goed naar kijk zou het inderdaad wel wat anders kunnen zijn dan ik dacht. De numerals zijn hand geschilderd en lijken nogal op mijn jaren 40 chrono. Even een speculatie vraag, zou dit een military watch kunnen zijn?
Ik ben nu vooral aan het verzamelen, ik vind het gewoon leuk om interessante horloges te vinden. Ik wil mijzelf dit jaar leren om zelf wat basis onderhoud en schoonmaakwerk te doen.
Ik heb een einddoel en dat is een (eventueel vintage) Breitling, dus in mijn achterhoofd heb ik wel het idee om de wat waardevollere horloges te verkopen om het budget voor mijn einddoel bij elkaar te sparen. Ik heb bijvoorbeeld nu wat Tissot’s, een Enicar en een Titus die ik dus ook niet draag om ze mooi te houden maar die in sommige gevallen nog moeten worden schoongemaakt.
Dus als antwoord op je vraag, ik wil een gedeelte gewoon dragen en de rest verkopen en als dat functioneel of waardetechnisch slim is dan laat ik of ga ik ze opknappen.
De eerste paar keer wist ik ook totaal niet wat ik allemaal tegenkwam, ik heb in Tiel bijvoorbeeld een Zodiac laten liggen omdat ik het merk nog niet kende… toch jammer.
Ik denk dat je gelijk hebt dat het geen echt military is. Maar hoe meer ik er naar kijk hoe leuker ik hem vind. Ik heb nog twee extra foto’s gemaakt voor de liefhebbers.
Was het niet zo dat op de markt, je Gulden een Daalder waard is!!
En zo te zien heeft deze wijsheid ook in het Euro tijdperk, nog niets van zijn glans verloren.