Rommelmarktvondst weekend 1 en 2 maart

Ik ben dit weekend weer op pad geweest, diverse rommelmarkten afgestruind in Soest, Nieuwegein en Utrecht. Maar genoeg gepraat, plaatjes;

Sicura Jaren 70(?) Automaat, loopt helaas niet en ik vermoed dat er een aantal onderdelen zijn verwijderd, dit was een gokje…

Wyler dameshorloge 5378, glas gebroken maar gewoon een leuk ding

Mijn eerste Seiko 5 (september 1975), glas moet wel vervangen worden en de body heeft aardig op zijn donder gehad

Mijn eerste DDR horloge, een Ruhla, en echt nieuw. Ik ben niet zo bekend met deze horloges maar hij sprong werkelijk van de tafel af. De luminova is nog super sterk dus ik denk dat deze niet zo heel erg oud is (jaren 80 lijkt me dan logisch). Maar ik hoor graag als ik het verkeerd heb…

Timex, diver automaat, deze ziet er goed uit, waarschijnlijk weinig gebruikt maar heeft niet meer de originele rubber strap

De Timex heeft mij 25 euro gekost, en alle andere 10 euro of net daaronder.

Erg mooi spul, vooral de Timex en de Wyler :slight_smile: Zeker weten dat die wyler een dames model is? Kan ook een heel oud heren horloge zijn

Laat je ze ook opknappen of is het gewoon voor de heb?

Dat is inderdaad een goede vraag, ik heb hem even opgemeten. Hij is zonder kroon 29mm en 31mm met. Ik nam eigenlijk aan dat het een dameshorloges zou zijn maar nu ik er eens goed naar kijk zou het inderdaad wel wat anders kunnen zijn dan ik dacht. De numerals zijn hand geschilderd en lijken nogal op mijn jaren 40 chrono. Even een speculatie vraag, zou dit een military watch kunnen zijn?

Lijkt me niet, die zijn vrij zeldzaam. Ik denk ook dat die wat groter zouden zijn. Je wilt niet turen op het slagveld.

Ik ben nu vooral aan het verzamelen, ik vind het gewoon leuk om interessante horloges te vinden. Ik wil mijzelf dit jaar leren om zelf wat basis onderhoud en schoonmaakwerk te doen.

Ik heb een einddoel en dat is een (eventueel vintage) Breitling, dus in mijn achterhoofd heb ik wel het idee om de wat waardevollere horloges te verkopen om het budget voor mijn einddoel bij elkaar te sparen. Ik heb bijvoorbeeld nu wat Tissot’s, een Enicar en een Titus die ik dus ook niet draag om ze mooi te houden maar die in sommige gevallen nog moeten worden schoongemaakt.

Dus als antwoord op je vraag, ik wil een gedeelte gewoon dragen en de rest verkopen en als dat functioneel of waardetechnisch slim is dan laat ik of ga ik ze opknappen.

Dat zijn weer leuke rommelmarkt aanwinsten, ik hou daar ook altijd mijn ogen goed open.

De eerste paar keer wist ik ook totaal niet wat ik allemaal tegenkwam, ik heb in Tiel bijvoorbeeld een Zodiac laten liggen omdat ik het merk nog niet kende… toch jammer.

Ik denk dat je gelijk hebt dat het geen echt military is. Maar hoe meer ik er naar kijk hoe leuker ik hem vind. Ik heb nog twee extra foto’s gemaakt voor de liefhebbers.

Best een mooi uurwerkje! De caseback bestaat uit twee delen, een soort dubbele bodem dus.

Ik heb tot op heden geen informatie over dit typenummer kunnen vinden. Als iemand nog wat aanvullende informatie heeft dan is dat meer dan welkom.

Mijn beste,

Was het niet zo dat op de markt, je Gulden een Daalder waard is!!
En zo te zien heeft deze wijsheid ook in het Euro tijdperk, nog niets van zijn glans verloren.

Proficiat hoor!!
Een geslaagde verworvenheid.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Die Timex is erg leuk. Loopt ie nog ?

Ja, ik heb hem gekocht omdat hij nog ongedragen (100% krasloos) is en ook mooi liep, de originele band is wel vervangen maar ik weet niet waarom.

Ik vind de Wyler een heel leuk horloge en zou ik ook mee hebben genomen.

Op de Baay heb een 17 steens gevonden met rode secondewijzer die er wel wat van wegheeft.