Rommelmarktvondst Zutphen 23-2-2014

Ik ben vandaag weer op pad geweest naar een rommelmarkt, de buit viel dit keer wat tegen maar ik ben desnoods wel tevreden. Twee dames en één heren horloge.

Paul Poiret - dames

Tissot Actualis - dames

Croton Nivada Grenchen Aquamatic - heren

Mijn oudste dochter (13) helpt me bij het zoeken naar horloges en die draagt ze ook zelf, vandaar de dames horloges. Ze lopen allemaal maar ik heb nog niet het tijdsverloop over 24 uur kunnen meten. Ik denk dat de Croton Aquamatic een automaat is maar ik heb exact hetzelfde model helaas nog niet gevonden en ik heb nog geen gereedschap om horloges open te kunnen maken. Alle informatie over de Croton is meer dan welkom. Beide dames zijn goudkleurig (verguld?), de Croton is volgende de caseback 10K Gold filled.

Alledrie horloges bij elkaar hebben mij 25 euro gekost.

Een keer schudden met het horloge en dan kun je horen en voelen of het een automaat is.
Dan zit er namelijk een gewicht in dat beweegt.

Hartstikke leuk toch? Als je ze mooi vindt, of je dochter, gewoon kopen :slight_smile: Voor het geld hoef je het niet te laten. De Croton is wel duidelijk iets aangetast door de jaren. Hier trouwens een link naar vintage advertenties op de website. Misschien dat ie daar tussen staat.

http://www.crotonwatch.com/frontpage.aspx

Edit: link werkt niet helemaal merk ik. About Croton en dan vintage ads.

mvg Melvin

Scudo Schreef:

Een keer schudden met het horloge en dan kun je
horen en voelen of het een automaat is.
Dan zit er namelijk een gewicht in dat beweegt.

Echt gewicht voel ik niet maar ik hoor wel iets dat lijkt op opwindgeluid, toch maar even zo’n setje case opener tools bestellen…