Koopje. Relatief makkelijk aan de gang te krijgen als ie stuk is. Pakking kan veranderen in teer/lijm achtige zwarte prut.
Op dit moment weet ik niet of het nog loopt. Er zal een nieuwe batterij in moeten, maar ik krijg de deksel niet los.
Ik begrijp jouw vraag, maar ik denk het niet. Ik ging uiteindelijk met 8 horloges naar huis:)
Ik heb nog wel een bakje rommel.
Gaaf zeg mooie vangst
Die van mij is minder mooi.
Schroefjes aan de achterkant flink eind losdraaien.
Dan druk je de hele “binnenkast” inclusief glas naar beneden.
Die kroon zou je los moeten kunnen trekken, zit vastgeklikt, “deelbare opwind as”. Ik zou de binnenkast met glas en al stevig vasthouden en met duim en wijsvinger voorzichtig de kroon lostrekken.
Zoiets:
Bij mij zit er een kapotte ESA9154 in.
Dank voor de info. Ik ga er mee aan de slag en breng er later verslag van uit. SUPER!
Vandaag op de markt nog een aantal leuke horloges kunnen scoren. Eentje is niet vintage, maar toch al minstens 10 jaar oud. Maar dan wel weer een LED-horloge van Diesel. Lekker futuristisch, en daarom juist leuk!
Maar ook twee oudjes, een IDO en een Oxhor.
Leuke fonts…vondst.
Lag die Diesel toevallig in Ootmarsum
Nee. in Venray. Kon hem voor €8,- niet laten liggen…
Leuke vondsten Patrick
We zijn al weer 1 week verder.
Ik heb de batterij vervangen en de Roamer loopt prima.
Nogmaals bedankt voor het advies.
Vandaag laat ik een andere vondst uit het kringloopbakje zien.
Het horloge loopt, maar het bandje heeft zijn beste tijd gehad.
Bijzonder model erg leuke vondst.
Felicitaties zijn op zijn plaats
Wat een mooie lugs heeft de ido. Cool
Oh wat leuk, een IDO. Tot voor een paar weken geleden had ik nog nooit van het merk gehoord, maar recentelijk kocht ik op Internet deze elegante IDO.
Verkeert in een uitstekende staat. Het FE 233-60 motertje loopt als een kieviet en houd netjes de tijd.
Ik heb nog geen verdere research gedaan naar dit redelijk onbekende merk van een naar mijn idee ook niet zo’n bekende fabrikant (Virgile Taillard uit Le Nolmont CH), maar dat ga ik nog wel eens doen. Wie weet levert dat weer een aanrdig stukje geschiedenis op.
Ter aanvulling…
De zoekfunctie gebruiken dus…
Research over IDO is hier:
al gedaan door @Iwanb (OP) en @Maurits
Dank!
Mooi oudje, Iwan!
Héél mooi, die Ido!
Ik ben benieuwd of je meer over de historie gaat vinden.
Wat ik opmerkelijk vind:
Een Frans uurwerk in een Zwitsers horlogemerk
En in Le Noirmont is het Musée de la boîte de montre, horlogekastjesmuseum. Jouw Ido zou daar best op zijn plaats zijn
Was mij niet bekend, collega speurneus Alphons. Leuk om te weten.
Mooi kastje he, die Ido?. Het grappige was, dat ik bij de eerste aanblik dacht: wow een typisch Frans horloge om te zien. Is niet zo dus, maar wèl een Frans uurwerk. Het zou een stripverhaaltje van Willy Vandersteen kunnen zijn: Suske en Wiske en “Humor in de Horlogerie”.