Rommelmarktvondsten

Vandaag deze leuke Junghans voor een paar euro gekocht op een vlooienmarkt. Erg blij mee!

18 likes

Vanochtend op de rommelmarkt kon ik deze Citizen cryston niet laten liggen.
Goud is helemaal niet mijn smaak maar de bouwkwaliteit (en het kleine prijsje) trokken mij toch over de streep.

Hij was wel erg vuil en liep niet, dus eerst de kast en glas poetsen, band schoon schrobben met een borstel (wat komt daar altijd een viezigheid vanaf!) en toevallig had ik een passende batterij in huis.
Deksel zat erg vast maar met wat kracht toch open gekregen.

Het uurwerk zag er schoon uit en de nieuwe batterij bracht het uurwerk gelijk tot leven!

Het bandje had genoeg lengte voor mijn pols en dus gelijk maar omgeslingerd.

55 likes

Middagje Gelredome; bijna dacht ik met lege handen naar huis te gaan. Maar in het laatste gangpad had ik beet. De Aseikon tikt vrolijk weg. Die fris ik dus op.
Ik ben trouwens niet van plan om een beha te gaan dragen :crazy_face:

16 likes

Heb een Casio DB-200 gevonden. Nieuw batterijtje en het werkt perfecy: alle modes, licht en geluid. Alleen jammer dat er zoveel krassen op zitten dus ik weet niet of ik het wel zelf zal houden.

19 likes

Die beha zou ook wel erg los zitten!:rofl:

Edit: ASEIKON… Laatst zag ik ook al SORIENTER…zit daar een patroon in? Zet de wijzers op 8 over tien en het lijkt SEIKO of ORIENT…

2 likes

Eens kijken of ze blijven lopen…

18 likes

Wat polijsten met polywatch (met een microvezeldoekje). Lukt goed als het plexi is. Altijd leuk om een casio te hebben en te dragen :ok_hand:t2::+1:t2:

3 likes

Voor nog beter resultaat eerst 1500 , 2000, 3000 waterproof schuren en dan pas polijsten.

3 likes

Ja dat is het plan nu, qua opknappen van horloges ben ik nog beginnend, dus ik had helaas niet veel in huis :sweat_smile:.

Zo Ik heb ook een vintage Orient en Seiko die nog op de bestelde batterijen moeten wachten ahah.

Ik had het idee dat knurble nog beginner was… en dat lees ik nu ook. Mijn lijstje is als volgt:
800 droog, grof (600), voor diepe krassen
1000 droog
1200 droog
1500 droog
2000 nat (speeksel)
2500 nat (speeksel)
3000 nat (speeksel)
Dan polywatch napoetsen, met de vingers/microvezel doekje.
Rondjes schuren, alleen platte bovenkant
Kast eventueel goed afplakken.

Succes @Knurble :ok_hand:t2::+1:t2::muscle:t2:

3 likes

Die tweede vind ik erg mooi😍

1 like

Nou de poging is gewaagd, en voor een eerste keer ben ik vrij tevreden met het resultaat.

In de eerste ronde merkte ik vrij weinig, maar toen ik zakte tot 400 en vanaf daar omhoog ging werken ging het wel goed.

Bedankt voor de tips @Langelambal en @willem :grin:

15 likes

Ah een stuk beter. Maar met 400 of 800 krijg je de rest van de krassen er toch ook wel uit. Wel goed de kast afplakken. Ik schuur zolang door dat ik geen krassen meer zie (met loupe). En dan de volgende pakken. En op einde met polywatch napoetsen.

Maar komt wel goed zo te zien :ok_hand:t2::muscle:t2: veel oefenen en kost wat tijd.

5 likes

Ja klopt, niet te snel naar de fijne korrel gaan.
Eerst idd grof tot alle oneffenheden weg zijn.
Dan pas steeds fijner.
Geduld werkje hoor…:sweat_smile:
Dit is al een goede poging voor de eerste keer!

3 likes

Van een lot horloges heb ik de volgende 2, toch well grappige, horloges in mijn bezit gekregen.

De eerste, een Fortis Goldwell 600.20.114 quartz horloge. Het quartz movement was niet heel indrukwekkend, maar het horloge heeft wel een vrij uniek design. Het was niet echt mijn ding dus het is wel al onderweg naar de volgende eigenaar. De wijzerplaat reflecteert met regenboog kleuren en verandert constant op basis vanuit welke hoek je kijkt. En nou, de andere apartheden van dit horloge kan je op de foto zien ahah.

De volgende vondst is een Fossil Big Tic JR-7949 quartz horloge. Een dual horloge zowel analoog als digitaal; 2 batterijen, maar wel allebei dezelfde. Overigens heeft het lume en geeft de kristal een blauwe gloed van de juiste hoeken. Het zou ook een goede waterdichtheid moeten hebben. Voor de mijne was o-ring alleen stuk en moet vervangen worden, voor de rest werkt het prima :slightly_smiling_face:.

Ook met deze ben ik er nog niet over uit of ik het wel zou dragen, maar vind het wel een mooie om naar te kijken.

15 likes

En de laatste voor mijn voorlopige contributie in dit draadje. Een Davis Retro collection 0952. Vandaag voor 7 euro bij de kapotte horloges van een horlogeverkoper eruit gevist. Na opwinden deed ie het gewoon prima en de verkoper klonk ook vrij verbaast toen hij hier achter kwam :sweat_smile:.

Nu een paar uur verder te zijn lijkt het wel een paar seconden per uur te langzaam te draaien, maar daar kan ik prima mee leven. Is dit eventueel te verbeteren met een beetje olie? Dan kan ik daar hopelijk ook weer iets nieuws leren.

Verder weet ik over dit horloge verder niet zoveel en kon online ook niet echt iets vinden. De retro collectie lijkt wel meer dan 20 jaar oud te zijn. Weet iemand hier toevallig meer over?

12 likes

Wat een Moron :yum:

Toen ik hem op de rommelmarkt kocht liep ie keurig in de pas maar eenmaal thuis gefietst is die een beetje nukkig :neutral_face:

26 likes

Is een chinees uurwerk, waarschijnlijk is alleen bijregelen genoeg, dingen lopen ontzettend lang zonder onderhoud (is ook niet economisch interessant om onderhoud te geven).

5 likes

Zou ik ook zijn als ik zo werd uitgescholden :joy:

4 likes

Lange tijd niets gevonden maar vandaag wel:

een rodania south pacific die op tijd loopt, waarvan de datum verstelt en ook de snelverstelling werkt, een mirakel. Dus verwacht ik vooral esthetisch opknapwerk
Aangevuld met een Italiaanse Vintan diver, die ook loopt en waarvan de datum ook verstelt, alleen op het verkeerde uur.

en dat was het tot mijn maatje @Techca me mee nam naar rommelmarkt 2 en daar vond ik het perfecte kadoo voor mijn allerbeste duolid 2 John die over 2 weken jarig is. Aangezien ik mijn kadoo afgelopen week al kreeg en wel 6 maanden te vroeg, heb ik hem dan ook maar nu meteen zijn kadoo gegeven en hij hoeft het ook niet weer terug in te pakken want dat moest ik ook niet met het mijne :rofl:

een supercoole authentieke ball watch. Er passeren er veel hetzij uit de jaren 50/60/70 hetzij volledig aangepaste uit de jaren 20 die dus ook niet origineel zijn. Zodoende met deze originele was ik toch wel in mijn nopjes en ik weet dat ie dat leuk vindt :slight_smile:

West End Watch Co Secundus met oude mechaniek, de originele wijzers er nog op, ook een klein mirakel. Kleine beschadiging van het glas, maar an sich niet storend en hij loopt. Hij loopt wel iets te traag, maar ook al ben ik het hobbyen beu deze ga ik toch nog mooi in orde zetten voor hem. De andere trouwens ook :wink: t is alleen wel goed dat ik niet elke week meer iets vind, want ben het echt wel een beetje beu. Dingen vinden ben ik niet beu, zal ik wel nooit beu raken, maar dingen herstellen is eventjes genoeg geweest

Soit de ball watch, hier is ie:

!Watches we love Watches!

26 likes