Rommelmarktvondsten

Mooie vangst, zeker met die originele bracelet! Gefeliciteerd :+1:t2:

Thanks, ben er ook mee in m’n nopjes :hugs:

Leuke no-runner voor in de kneusjeslade - wel met interessante (vind ik dan) Seiko bracelet :innocent:

15 likes

de zaterdag voor nieuwjaar vonden we deze: niet moeders mooiste maar toch vonden we hem de moeite om mee te brengen. Bij thuiskomst viel de kroon eraf, die was gelijmd, is ondertussen al vervangen door een generische, maar verders nog niets aan gedaan

O

en deze hadden we vandaag en daar ben ik echt helemaal weg van met die kaki groene kleur en blauwe bezel. Omdat ik er onmiddelijk gek op was, ben ik er wel van overtuigd dat ik te veel betaalde, maar ik moest hem hebben dus kan het me niet schelen :rofl: :rofl: :rofl:
Heb hem al open gedaan maar foto vergeten, t is zo een dik vastzittende deksel, de foto van t binnenwerk zal voor bij t onderhoud zijn , was in elk geval een eta 2522 en ik verwacht een nieuw datumwiel nodig te hebben.

A

ja deze vind ik echt geweldig en de kast is nog mega scherp. een toppertje, meer dan die klassieke prul van hierboven, in mijn coolheidsopinie dan toch :rofl: :rofl: :rofl:

36 likes

Is inderdaad een heel mooi horloge.

2 likes

Wat een mooierd!
Ook met die nog strakke ‘tegenwoordige’ handmade leren band.
En dan die Omega! Belgische rommelmarkten, beter worden ze volgens mij niet! Top hoor
Mooie rommelmarktvondsten weer!

2 likes

Vandaag in het MECC een rommelmarkt gehad. Was voor mij persoonlijk niet heel succesvol, maar toch een leuke dag gehad. En ik heb behoorlijk wat horloges kunnen vinden, en nog een heel aantal uurwerkjes. Ik moet ze nog even uitsorteren, maar deze heb ik alvast apart gehouden…

Aan de prijs kon ik geen bult vallen… Morgen zal ik foto’s maken van de rest, staat nog even in de opslag.

12 likes

Een heel mooie Lemania, 3000 denk ik te zien. En een interessante… ja, wat is dat eigenlijk? Ik zou bijna zeggen een variant van Tongji ?

Ja denk een imitatie MB geweest.

Ja die hebben ze met automaat module.

1 like

Weer wat geleerd. Dankjewel.

mooie duiker, de kroon alleen schreeuwt kwaliteit
is het een schroefkroon en zou je een foto van de achterkant kunnen posten?
Doet mij heel hard denken aan mijn Tollet (waarschijnlijk private lablel van de horlogewinkel in Brussel en dat is een TS 200 case.

ook een groen verkleurde wijzerplaat - ik gok dat die oorspronkelijk zwart waren

11 likes

Vandaag een rommelmarkt bezocht, en naast 2 “was gij” puzzels voor mijn vrouw met deze Seiko
7546 quartz thuis gekomen:

Voor:

Eerst het in grote mate aanwezige dna van voorgaande eigenaar verwijderd.
Daarna nieuwe batterij er in ( altijd spannend of hij dan loopt, het blijft een quartz uit 1979…) en lopen!

In de wetenschap dat ik een nog werkend horloge had gekocht, steeg mijn enthousiasme dus gelijk het glas geschuurd en gepolijst, de kast op de gladde delen gepoetst en de gematteerde delen lichtjes bijgewerkt met een glasvezel pen.

Met dit als resultaat:

Blij mee.

Lekkere vintage “grab and go” voor erbij!

45 likes

Leuke vondst. En hij is mooi geworden.

2 likes

Gefeliciteerd :+1:t2:

1 like

Mooi en leuk om te zien. Voor hoeveel heb je het op de kop kunnen tikken?

1 like

deze reactie over het hoofd gezien: t is idd een ts 200 kast met schroefkroon, een eta 2522 binnenin en ondertussen voorzien van onderhoud en herstelling en wat is ie mooi zeg. Aigner is een merk met lange geschiedenis van luxe artikelen. in 1965 hebben ze ook een vestiging in W-duitsland geopend en ik vermoed dat deze daar in de aigner winkels in de rekken lag. Merk bestaat hedentendage nog steeds maar is nu naar iets minder luxe op vlak van horlogerie overgestapt vind ik zelf.

de WP: Ik heb een licht sleepspoor in het midden van de kleine wijzer, je ziet het niet zonder loep of zonder hem flink schuin in de zon te houden, maar als je met de loep kijkt zie je wel dat mijn plaat door en door groen is, dus ik denk origineel groen

20 likes

Leuke catch die vintage Aigner :+1:t2: Kocht zelf jaren geleden op de gok een moderne met kast in de vorm van het logo - helaas weer eens een ‘foute’ quartz… Had er nooit eerder eentje gezien dus alleen op het (best aardige) design afgegaan :grimacing:

1 like

Kwaliteis kast ook. Uit Pforzheim.

1 like

Zo een heb ik nog precies met een zwarte mother of pearl wijzerplaat, beetje Tank idee.

1 like