Rommelmarktvondsten

Niks mis mee als je het aangeboden krijgt :+1:

Aangeboden krijgen is niet vanzelfsprekend gratis he :rofl:
Misschien vroegen ze wel €150 :sweat_smile:

1 like

Patrick kennende zal hij niet de hoofdprijs betaald hebben :sunglasses:

Gevonden in Parijs. Kan er wel wat over vinden, maar hopelijk is er hier iemand die me wijzer kan maken :slight_smile:. Wijzers verzetten lukt prima, maar hij loopt niet.

Lijkt op deze:

Maar logo is anders (ouder?) zoals hier:

6 likes

Volgens mij zijn ze allemaal heel.

3 likes

:rofl:

2 likes

Ik hoop dat je alvast niet meer betaald hebt dan euh… Eén 40ste van die hilarische vraagprijs op die site. :joy:

Soit, ziet er wel in heel goeie staat uit. Leeftijd moeilijk in te schatten zonder zicht op het binnenwerk, ik vermoed dat het een pak minder oud is dan je zou denken.

1 like

Het lijkt me een moderne interpretatie van een klassiek zakhorloge.

3 likes

Aero Watch SA uit Neuchatel wordt in Mikrolisk genoemd.

2 likes

Hier staat de hele historie kort samengevat:
https://wiki.grail-watch.com/index.php/Aero_Watch

Ze bestaan nog, zo te zien.

2 likes

Kun je de deksel openen om het uurwerk te zien?

1 like

Hahaha nee geen zorgen, heb het weten af te dingen tot een tientje :grin:.
Vond hem vooral mooi, zoek er verder ook geen winst in oid. Lijkt me leuk als iemand van HF hem eventueel weet te repareren. Ik hou hem in ieder geval gewoon. :slight_smile:. Ik denk inderdaad ook dat hij relatief nieuw is. Op zich niet erg.

Heb al een beetje geprobeerd te klooien maar wil ook niks kapot maken. Zou ook kunnen dat het uurwerk er via de voorkant uit moet wellicht…?

Het zou me niets verbazen als er gewoon een Unitas 6498 in tikt.

1 like

Sterker nog, ik heb niet eens afgedingd… Meteen betaalt, wat hij ervoor wou hebben.

5 likes

Zou zomaar kunnen dat je gelijk hebt. Op Ebay staat een (iets andere uitvoering) Aero Watch zakhorloge te koop. Daar zit een Eta 6498 in. Pracht uurwerk.

Dat is een goede koop @GoldRush . Is ook heel goed te servicen.

4 likes

Zwaar off topic :person_shrugging: … maar toch een tijdsgeest gebonden tankje had ik aan de pols :relieved:

Kon het niet laten liggen ondanks dat het logo ontbreekt

15 likes

Mooi radiootje ook.
Zoiets heb ik ook hier in de kamer staan.

2 likes

Nice! Toch een aller aardigste vondst geweest dus misschien.

De laatste vondst dit jaar, uiteraard weer in België.Mooie afsluiter. Wel een klein risico, doet ie het of doet ie het niet :smile:. Maar batterij erin en alles werkt, zelfs het lampje :hugs:. Nog in erg mooie staat Seiko LC.

48 likes

Deze Nitella Antimagnetic met tuxedo dial uit jaren '50 kwam ik tegen op een Parijse markt.

27 likes