Zo langzamerhand word ik wel jaloers op jullie: wat een geweldige rommelmarkt! Prachtige horloges hebben jullie weer gevonden.
Dan zou ik toch als ik u was, eens een keer op de koffie komen, en liet ik mij eens daar lekker verwennen met taart en lekker eten, en ook de rommelmarkt natuurlijk.
.
Wauw zeg! Wat een vondsten weer!
Alvast anderhalve maand tevoren, ook een gelukkig nieuwjaar!
Dat kan zo in het boekje “Humor in de Horlogerie”
![]()
Voor de rest: mooie vondsten weer Sarah!
En je weet: als er meer dan twee van zijn, kun je ze sparen. Dus pas op met die sneeuwbollen! ![]()
zaterdag rommelmarktdag en er is weer wat meegekomen
de grote berg troep is voor onderdelen: de zakhorloge onderdelentroep is voor een vriend die vooral zakhorloges en wekkertjes doet. ik breng dat altijd standaard mee om meteen door te geven als kadootje. De polshorlogetroep belandt hier ergens in de schuifjes
de niet troep en apart aangekochte dingetjes:
een forresta duikertje met förster 222 binnenwerk, het dunste van duitse oorsprong automatische binnenwerk in de jaren 60 met amper 4,5mm totale dikte. Hij loopt, maar de wijzers draaien niet mee, dus wijzerspanning probleem. Gewoon een leuk ding. maar ja de wijzerplaat, zou die wel origineel zijn
![]()
een lip elgiloy met Lip R25 uit de jaren stilletjes, loopt flink voor, dus wss spiraalprobleem
En hoewel wij op zich geen zakhorloge fanaten zijn, moesten deze 2 toch meekomen, een tavannes savonette die op tijd loopt. Mooie zwanenhalsfijnafstelling en gewoon een heel leuk ding
de mooiste - vind ik dan toch - een zenith chronometer savonette in zilver. Ook mooie zwanenhalsfijnafstelling, loopt ook op tijd en wat vind ik dat cool die savonettes met klepje vooraan. En dan vinden we er ook ineens 2, echt leuk.
Dat was het voor deze week. Mijn favoriete koper ging nog 2 keer komen dit jaar en er zou een leuk -weliswaar aan te kopen
- kerstcadeautje bij zitten. T zal me benieuwen.
Mooie zakhorloges! Zo’n chique plaat, ze worden zeldzaam. Ik zie hier ook vaak mooie dingen passeren maar als ik dan inzoom op de foto’s is het altijd een haarlijn en een scherf uit aan de rand of de wijzergaten. ![]()
mooie vondst. Dat duikertje is prachtig. Nog een beetje courant qua maat of is hij klein (35mm)?
haarlijn vind ik nog niet zo erg, stukjes eruit wel. Als d estukjes onder de glasbezel vallen kan ik er mee leven, maar stukjes in het zicht wil ik liever niet.
Nu opnieuw dit jaar was een uitzonderlijk rommelmarktjaar, zo heb ik ze nog niet vaak gehad. Voor 2026 hopen wij op een zelfde geweldig utizonderlijk rommelmarktjaar ![]()
ca 37mm excl kroon, dus redelijk fors. En ja gewoon een heel leuk ding, heb hem gelijk meegenomen toen ik hem zag liggen; kast is zgan, wp ook, juist de wijzers lopen niet mee en ik weet dat dat bij die Förster mechanieken kaka is om een beetje deftig te verzwaren. We zien wel als we zover zij ndat ie uiteen gaat ![]()
Wij ook! Allez, ik toch op zijn minst. Hier is het kinneklop qua rommelmarkten en uw vondsten zien passeren voor/na is veel te plezant ![]()
doe ik toch niet vaak meer. Dat is zoveel werk dat allemaal op foto zetten dat ik er eigenlijk zo wat de brui aangegeven heb om nog fotootjes te maken en ik doe ook maar heeeeel weinig, dus mijn lege schuifjes, ik heb ondertussen weer een vol schuifje want ik kom thuis, kijk er naar, ben er mega blij mee en dan belandt het in het schuifje en ooit komt het wel aan de beurt. miss tussen kerst en nieuw nog eens tijd maken.
Heb wel 1 seiko voor en na gefotografeerd, ook echt alleen de voor en na en amai wat een verschil. allez zal hem straks in het voor/na topic zetten ![]()
Hopen dat die langs de jury geraakt ![]()