Rommelmarktvondsten

Wat een mooie vondsten, en allemaal in België. Ik woon misschien 20 km van de grens. Is er ergens een lijst van aanstaande rommelmarkten? Ik ga ook een keertje struinen daaro,

2 likes

Je moet naar België gaan Floris, ik kan me niet voorstellen dat je een Omega, Longines of Zenith op een rommelmarkt vindt in NL

2 likes

Dat we elkaar iets gunnen, zodat je wat kunt verdienen indien nodig. of je verzameling wat kunt opwaarderen, dikwijls dat ze het maar gewoon in de lade hadden liggen, en dan krijg je dat zomaar

Dat kun je wel zeggen, maar er komen wel veel Nederlanders hier wonen, en die zijn hier graag voor de rust.

Qua wegen iets langer, de politici hier en in Nederland zijn ongeveer de zelfde arrogante onnozelaars.

7 likes

Nee. Maar de cultuur is anders. In België verkopen ze evengoed op het internet, maar men houdt ook van marktjes, samenhorigheid en het publieke leven.
Daarnaast willen ze niet altijd het onderste uit de kan schrapen. Niet elke euro uitpersen en het maximale aan je medeburger verdienen. Het kan ook anders.

Ik hoop oprecht dat de Belgen dit behouden. Belgische rommelmarkten zijn geweldig, de sfeer vaak inderdaad of de tijd stilgestaan heeft, maar op een positieve manier. Vaak is drinken en eten betaalbaar, hebben mensen daadwerkelijk contact ipv elkaar wegduwen met een smartphone en google lens in de hand…

(Belgen …Wat een naïviteit… blijkbaar een wereld apart…)

(Nederlanders …Wat een graaiers… blijkbaar een wereld apart…)

Is een soortgelijke generalisatie. Gaat nergens over dit.
Toch prachtig dat dit nog mogelijk is?

Daarnaast zullen die opkopers op Belgische markten genoeg overhouden. Die hebben geen zin om alles apart te sorteren en op internet te zetten.

Bovendien zijn in Nederland ontruim bedrijven voorzien van gratis arbeid uit taakstraffers en participatiewet werknemers. Dan is het wel simpel om te sorteren en online te zetten. Dan neem je verzending en bijkomende problemen met retourzendingen of oplichtpogingen wel voor lief.

5 likes

Over kansloos gesproken, je moet ze betalen om te ontruimen en dan flikkeren ze alles in de winkel of het internet :man_shrugging: Als we het over niet gunnen hebben krijgen zij de ongun factor. En ja, ik generaliseer.

2 likes

Weet niet of iemand die vraag al beantwoord heeft, die andere is een Lemania 19’‘’:

https://ranfft.org/caliber/7386-Lemania-19

2 likes

Dank je wel Wilko, fijne avond nog.

1 like

Dank je, jij ook :+1:

1 like

Alles gaat door elkaar in bananen dozen, als ze huizen leegmaken, en ze lossen die dozen op de markt, en zoek het maar uit. dus veel horloges liggen onder andere rommel. Hier worden enorm veel huizen leeggemaakt voor verkoop, of door overlijden.

2 likes

en nog even de aanwinsten, his and hers

20 likes

20 likes

het nieuwe jaar is er bijna, wij hebben al bedacht waarop we gaan klinken de 31ste en wat we voor onszelf wensen voor het aankomende 2026. Vooreerst een goede gezondheid dat is eigenlijk het belangrijkste, maar als we dan toch iets materialistisch mogen wensen dan is onze wens als volgt:

dat 2026 een even geweldig rommelmarktjaar mag wezen als 2025 was. OMG deze week hebben we ook echt wel een knaller mee naar huis gesleept, een even grote knaller in onze beleving als het G Leon Breitling s.a. Montbrillant chronograafzakhorloge.

Ziehier en aanschouw onze vondsten van deze week

Goh een tissotje en een berry met roamer mst ankergangetje in, is dat nu zo een “ziehier en aanschouw introductie” waard …

mmmh er ligt nog een derde ding op tafel en dat is deze en ja t is een echte

case + dial + movement correct LeCoultre gesigneerd, er zijn lapzwansen die een Jaeger Lecoultre binnenwerk in een Lecoultre kast steken en omgekeerd, hier is echt alles eenduidig Lecoultre gesigneerd, een raszuivere Lecoultre afkomstig van jlc voor de Amerikaanse markt die naar we vermoeden na heel veel omzwervingen terug in Europa belandde, daar de nodige omzwervingen maakte om op een vroege zaterdagochtend in onze handen terecht te komen.

Als we dan echt de materialistische toer opgaan dan is het rommelmarktjaar 2025 dusdanig fijn geweest dat we dat voor onszelf opnieuw wensen in 2026.

31 likes

Wauw, wat een mooie uurwerkjes! Leuke vondsten :grin:

1 like

Hmm… ik weet het niet hoor.
Kan me voorstellen dat die plaat opnieuw opgemaakt is gezien t zwart. Dat is wel zeldzaam, ook zonder swiss made /minute track.

Maar goed, kan ook best wel origineel zijn vanwege amerikaanse kast oid geen swiss made erop

Elke keer jij boven water komt uit je hol tik je standaard het scherm met “redial” vol, voor echt dikke lol

en dan dat er achteraan, joh word je nu echt niet moe van jezelf???

6 likes

Met hele leuke cijfers op de wijzerplaat en barrel shape uurwerk! Leuk.

1 like

@Vintagewatchstuff wij moeten maar eens samen op date naar de rommelmarkt. Kun je mij leren hoe je die dingen vindt. Waarschijnlijk draag ik de verkeerde bril ofzo :sweat_smile:

1 like

Ok, kritiekloos alles accepteren als origineel is logisch omdat een horlogemaker ze van de rommelmarkt heeft geplukt :clown_face:

Jij post op een publiek forum. Ik reageer er netjes op.

Was maar om te lachen he, een dag niet gelachen is een dag niet geleefd. :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

3 likes

Draag expres geen bril, anders kan ik wel een winkelwagentje mee nemen. De markt stond vol met kraampjes, en dat met die koude.

2 likes