Rommelmarktvondsten

Vandaag in Delft voor het eerst naar de antiekmarkt gegaan. Ik denk ook voor de laatste keer, wat een troep dat een mens kan verzamelen. Had niet veel hoop op iets te vinden, totdat ik deze zag liggen:

Een Looping wekker. Niet wat ik van te voren had bedacht te halen, maar wel een interessant uurwerkje.
De prijs was prima en hij liep. Thuis even de telefoon met timegrapher ernaast, liep 360s/d te snel.

Ideaal, hij heeft een klepje wat je weg kan draaien om het balanswiel af te stellen. Hij tikt nu netjes met een beat error van 0.2ms, amplitude van >250 en een afwijking van 5s/d. Alarmfunctie werkt ook nog. Zit een 15 steens Looping S.A. Cal 51 in.
Voor nu gaat hij mijn zakhorloge vergezellen op mijn bureau.

31 likes

Vandaag braderie hier in de straat. even een rondje gedaan en dit uit een schaal armbandjes gevist. Verhaal bleek te zijn dat het kastje van de indus ingeleverd was voor de goudprijs en dit over was gebleven, glaasje was nog wel aanwezig. Het zakhorloge en nog een dames penanker kreeg ik dr gratis bij. Zowel t binnendeksel als achterdeksel staan 2 merkjes in, zou t zilver zijn? De indus kan mooi in t onderdelen bakje, wie weet komt t ooit nog van pas.

16 likes

Bedoel je de 6jes?

Jazeker, kon ze verder niet thuisbrengen.

Dat is vermoedelijk een kastnummer, mi is dit geen zilver

1 like

Daar ben ik zaterdag ook geweest! grote meuk inderdaad. Kwam 1 mooi zakhorloge tegen, een snek.

was wel geïnteresseerd, helaas had de verkoper geen flauw benul wat het was en kon mij enkel vertellen dat het uurwerk een “Londen” was. Helaas uurwerk defect, en vraagprijs 400 euros.

Dat is niks geworden zal je begrijpen :grin:

1 like

Grapjas!

Ja, uurwerkjes kopen op rommelmarkten is echt goed zoeken haha. Op de een of andere manier hebben mensen het idee dat een ouderwets horloge, ongeacht de staat, een vermogen waard is.

2 likes

Massief gouden kast, en van binnen een gouden uurwerk.:face_with_hand_over_mouth:

1 like

zou je denken met die prijzen soms.

1 like

Idem met gereedschap. Een stuk gewoon gereedschap in acceptabele staat? 10 euro ofzo. Is het vaagweg horloge gerelateerd? 100 euro als het er uitziet alsof het de afgelopen halve eeuw onder een mesthoop heeft liggen roesten, 500 in goede toestand. Waanzin soms. :smile:

4 likes

Haha ja! heb enorm veel geluk met een aantal horlogemakers in de familie waardoor ik een hoop gereedschap heb kunnen bemachtigen. Als ik soms op marktplaats kijk schrik ik me een hoedje…

4 likes

Eindelijk weer een echte rommelmarkt.
Het seizoen gaat beginnen en het is mooi weer :sunglasses: dus zijn de meeste verkopers ook goed gemutst en dat weerspiegelt ook lekker in de prijs.
Vandaag dit alles voor het astronomische bedrag van €16 op de kop kunnen tikken :partying_face:

Met deze Pontiac Hydraulica als hoogtepunt :wink:
Nog wat de kast poetsen en het glaasje polijsten en dan kan ik hem weer lekker dragen.

37 likes

Lekker bezig Dave :sunny::+1:

1 like

Mooie score!

1 like

Dankjewel Anthony.

Merci Dirk.

1 like

Mooie aanwinsten!

Zeker het dubbele waard :wink:

Een dergelijke Pontiac heb ik nog nooit gezien.

1 like

Minstens :money_mouth_face:

Ik gok dat je de jaren negentig Pontiac bedoeld.
Hij is zo bijzonder lelijk dat hij weer speciaal is :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Ik heb hier een groene variant liggen en in geel heb ik ze ook al gezien

18 likes

Die ziet er nog nieuw uit :ok_hand:

1 like