Rommelmarktvondsten

Cent neem ik aan?

Edit: Oh wacht… Van harte! Geniet van de NA’s.

image

1 like

haha nee heb ze laten liggen @Watch2Morrow , voor 50 cent had ik ze wel mee genomen denk ik :thinking:

1 like

Ooit deze vintage Rolex doos van de Day-Date op de kop getikt voor 5 euro op een rommelmarkt. Staan op internet voor 150-300 dollar. Maar dat is niet relevant want doe hem toch niet weg. Leuk doosje voor bandjes. :sunglasses::+1:

13 likes

Ik wist niet dat Rolex ook in de sigarenkistjes zat… :thinking:

De inlay ontbreekt inderdaad.

Gaaf! Ik zou ze zeker hebben meegenomen. :sunglasses:

Oei! Ik zou ze zeker hebben laten liggen. :grimacing:

Die is tof. :sunglasses: En zonder voering is het inderdaad precies een mooi doosje voor bandjes. :smiley::+1: Of je nou een Rolex hebt of niet, het is toch leuk om voor je bandjes zo’n mooi beklede doos van een horlogemerk te hebben. Ik heb alles in een theedoos en plastic bakjes van de Chinees zitten. :grimacing::joy:

2 likes

Ik verkocht de mijne hier voor Eur 400,—. Wel met doos en papieren en band in nieuwstaat… maar dan nog! Well done!

1 like

Vanochtend opgepikt op een rommelmarktje in Frankrijk:

45 likes

Leuke vonst, Quartz of automaat?

1 like

Het is een automaat in een chromen kast. Alleen kan ik nergens een lijstje vinden met serienummers. Geen idee dus hoe oud het is. Bovendien is de deksel nogal stevig dicht gedraaid, met het gereedschap op de camping krijg ik het niet open :sweat_smile:.

3 likes

Je gaat kamperen zónder driepoot-Jaxa?! :open_mouth: :open_mouth:

4 likes

Ik heb verder weinig verstand van Yema maar zou het geen handopwinder ipv het ontbreken van “automatic/automatique” op de wijzerplaat? Erg leuke vondst, nieuw glaasje op en gaan! :sunglasses::sunglasses:

2 likes

Ja, vermoedelijk is het inderdaad een handwinder. Dank voor de correctie :+1:.

3 likes

Sorry, die paste echt niet meer in de auto :innocent:.

1 like

Mmm, een handwinder met een schroefkroon is ook geen vaak gebruikte combi volgens mij.
Weetje zeker dat het geen quartz is?

Edit: nee, dat merk je namelijk meteen bij het opwinden natuurlijk. Never mind.

1 like

Ding heeft geen schroefkroon volgens mij hoor.

2 likes

Ik zit lekker op de aannames vandaag. Ik dacht duiker plus crownguards, grote kans dat daar een geschroefde kroon tussen zit.

Maar dan even uit interesse: wat is voor jou de giveaway vanaf deze foto dat het géén schroefkroon is?

1 like

Het komt wel voor. Was voor mij ook een reden om deze 6694 niet te kopen.

6 likes

Ik heb nog nooit een fabrikant geweten die koos voor een ‘budget’ chroom kastje maar dan wel een schroefkroon monteerde. Dit was een instapmodelletje, iets wat er uitzag als ‘the real deal’ maar het eigenlijk niet was. De volstalen modellen met schroefkroon waren veel duurder.

Althans ik vermoed geen schroefkroon :sweat_smile:

3 likes

Dat klinkt inderdaad niet onlogisch. :slight_smile:

1 like