Rommelmarktvondsten

Geen schroefkroon inderdaad. Ik kan het trouwens niet goed hebben dat ik de kast niet open krijg :grimacing:.

8 likes

:hammer::pick::hammer_and_pick::hammer_and_wrench::clamp::dagger: :wink:

1 like

Waarom zou je om die reden zo’n pareltje laten liggen? :scream:

Zojuist deze Russische automaat gekocht. Wie herkent dit (als merk)?

7 likes

Vostok amphibia “kgb” versie

5 likes

Dit is hij na een poetsbeurtje. Er kwam helaas iets rode verm mee van de bezel tijdens het schoonmaken maar ik ben er blij mee.

4 likes

Gewoon weer even invullen met wat rode verf

1 like

One Dollar Watch :blush: een vroege Kelton (denk ik toch)


16 likes

Kelton was een Timex met een andere naam.
Deze heeft een M24 uurwerk en is van 1973. Te zien aan het nummer bij de 6 uur positie.

4 likes

Leuke Vostok! Wanneer je een verdere interesse zou ontwikkelen kan ik je het grote “Show hier zowel je CCCP…” topic aanbevelen. :wink:

1 like


hartelijk dank .Deze heb ik ook gekocht voor 1 eur. maar vindt/vond ik niet zo interessant :thinking:
Maarrr… waar heb je die info vandaan ? Ik vindt dat niet :weary:

10 likes

Leuke vondst :+1:

2 likes

Deze heeft een M104 uurwerk en is uit 1979.
Wellicht al eentje uit de Filipijnse productie.

Zodus als ik het goed begrijp zijn de eerste cijfers het uurwerk en de laatste twee het jaartal ,:thinking:

1 like

Klopt.

1 like

Soms valt mijn mond open van de vondsten die iedereen op de rommelmarkt tegen komt. Je kunt zelfs zeggen dat ik dan jaloers ben. Maar nu zijn al die rommelmarkten het waard geweest.


Deze mooie wat bekraste Omega Seamaster heb ik van een oud vrouwtje kunnen kopen. Hij was van haar schoonvader geweest die 102 jaar oud is geworden. De kroon is volledig blank maar hij loopt op de minuut naar 4 dagen nog niets hoeven te verstellen.
De deksel zit zo vast dat ik nog niet precies weet wat het voor een caliber is. Ik vermoed een 562. Ik gok ook dat het model 166.001 is. Maar dat is maar een aanname naar aanleiding van vergelijkbare foto’s op Google.
Nu nog even kroontje en glaasjes vervangen en ik kan weer pronken met mijn nieuwe aanwinst.

52 likes

Kijk dan !
De aanhouder wint :+1:t2:

2 likes

Goed een kroon zul je even moeten zoeken maar het glas kun je prima krasvrij poetsen.

1 like

Om heel eerlijk te zijn had ik al een paar geluk. Zo heb ik vorige jaar voor 1euro een super gave Alpina gekocht met ETA 7001 binnenwerk.


En nog een Dugena quarts voor 2,5.

Zit nu een rally bandje op bruin met wit stiksel. En nog een Kasper jumper
Na heeheel lang prullen toch aan de gang gekregen.
Maar niets in vergelijking met de Omega van dit weekend.

15 likes

Wat een schatje :heart_eyes: