Rommelmarktvondsten

Zou het een zwitsers uurwerk zijn denk je? De dial is “Omega” :stuck_out_tongue_winking_eye::joy:

Heeft Omega dan geen Zwitserse horloges?

1 like

Jawel maar Omega maakt naar mijn weten eigen uurwerken

1 like

Vroeger was ook Lemania de uurwerk leverantier.
Maar weet niet of er nog anderen waren.

Och ja natuurlijk! Bijv de ESA tuningfork voor de f300 modellen.

1 like

Volgens mij gebruikt Omega wel vaker uurwerken van andere fabrikanten. Zo hebben ze ook de Pessaux 7001 gehad in de jaren 70. Alleen een eigen naam gegeven.

2 likes

O ja. Als caliber 651 van Omega. Een ETA uurwerk. Net als de ESA tuningfork onder eigen calibernaam gebruikt.

2 likes

Precies

1 like

Daarmee hou ik nog niet minder van Omega. :wink:

1 like

Ik hoor graag uw mening:




4 likes

Tja deze valt een beetje buiten mijn “hobby” expertise. Een 50 er jaren dames horloge? Uurwerk komt mij niet bekend voor. Mijn Omega’s zitten in de 60 er en 70 er jaren. Sorry.

Gravure in achterdeksel? Omega deed dat meestal aan binnenzijde. Maar bij die oudjes?

1 like

Hmmm okeey, ik was benieuwd of hij überhaupt legitiem is…

Ja ik twijfel ook, zie mijn toevoeging.

1 like

Het verbaasd mij daarom ook dat er een zwitsers uurwerk in zit

Tenminste, dat wordt nu gedacht… Ik moet er mijn loep nog op werpen :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Niet de meest geweldige rommelmarktvondst maar wel geinig!

11 likes

Uurwerken waren wel Zwitsers voor zover ik weet, maar Omega had ook "altijd " messing kleurige uurwerken. Dit uurwerk komt mij vreemd over. Samengesteld horloge of oude fake?? Maar is maar een vermoeden hoor.

1 like

Ik zal komende week even verder op onderzoek gaan :grin:. Zelf dacht ik namelijk fake

2 likes

Heb laatst een compleet verwoeste en voor 99,9% zeker een neppe hublot voor 4 euro uit een hoop gegrabbeld. Er is een heeeel klein sprankeltje hoop dat hij echt is en dat het uurwerk het nog doet😂

3 likes

Dat is inderdaad een nep-Omega, van het soort dat verkocht werd op parkeerplaatsen langs de snelweg in Duitsland: een Autobahn-Omega.

4 likes

Toch een soort van nostalgie. :wink:

2 likes

Kun je een foto maken van de binnenkant van de deksel?
En een detailfoto van het uurwerk, onder het balans (Dat wiel met uitsteeksels)? Die graferingen daar zouden wat kunnen vertellen over het uurwerk. Het lijkt op een symbool wat gebruikt werd om de originele producent mee te identificeren. Bij die 36 die er ook staat.