Rommelmarktvondsten

Nope. 100% nep

Vaak wel maar niet altijd. Of bedoelde je dat?

Die Omega hierboven is natuurlijk 100% fake. Zo heb ik er ook een aantal liggen die tussen een grote lading oude horloges zaten. Je ziet ze wel eens op marktplaats staan, dan wordt er toch nog aardig op geboden :smile:

Klopt. Dat bedoelde ik.

1 like

Brocante markt in Zuid Frankrijk… nou ben benieuwd. Vol verwachting loop ik erover heen. Al dromend van alle vondsten die hier voorbij gekomen zijn op het topic. Resultaat: op een dames Tissot en een heren Montblanc automatic na helemaal niks. En voor die Montblanc wilde de beste marktkoop man welgeteld 850 euro hebben.
Waar zijn toch al die leuke vondsten…

1 like

Er staat niet bij welke, maar misschien heb je de leuke vondst net laten liggen? Voor sommige Montblancs betaal je een veelvoud van 850 euro.

1 like

Gave Rolex Advertentie !

Past bij mijn moderne counter part :smile:

12 likes

Snap ik maar zou jij dat betalen bij een marktkraampje ipv een juwelier?
Het was een ronde goudkleurige vintage Montblanc met op 6 uur een rond datum venster en erboven de tekst “automatic”

Inderdaad een behoorlijke gok. Ik zou het ook niet doen, vooral omdat de kans groot is dat mijn vrouw naast mij staat bij die kraam en ik dan op zeker een paar hoeken krijg vanuit mijn dode hoek…

3 likes

hahhaha… wees dan maar heel lief inderdaad…

1 like

2 likes




Na een hoop bad gateway 502 meldingen eindelijk mijn aanwinst van vandaag online. Naar mijn idee legitiem (als iemand er anders over denkt hoor ik het graag). Hij is indd behoorlijk gehavend, maar die uitdaging durf ik wel aan. Ik zal morgen eens naar het uurwerk kijken.

3 likes

Denk het niet :pensive:
De band lijkt mij meteen al niet kwalitatief :grimacing:
RADO maakt gebruik van kwalitatief topmateriaal, dat er na jaren nog steeds als nieuw uitziet.
“Gehavend” kan eigenlijk niet.
De 12-uur marker zit scheef.

Google eens op RADO fakes:

  • kruiskopschroefjes op de achterkant: fake
  • Swiss made op de wijzerplaat bij de 6: fake
  • nummer op de achterkant kan ik niet goed lezen, maar dat nummer googelen levert veel hits op ingeval van fake.

Dit model is één van de meest nagemaakte RADO’s.

Zicht op het uurwerk zal het wel duidelijk maken, we zullen zien :thinking:

4 likes

Ik kon het niet laten liggen dit One Dollar Kelton duikertje zonder stem :innocent:



20 likes

Spannend !
Gooi foto’s !!!

Hop. Laat zien. Voor en na…

1 like

Op wat voor rommelmarkten komen jullie? Ik zie nagenp erg nooit überhaupt horloges liggen ondanks soms graven als een molletje :zipper_mouth_face: :crab: (er was geen plaatje van een molletje beschikbaar dus maar een krab. Die kan ook goed graven :wink:)

5 likes

Omega? :star_struck:

1 like

Een seventies chronograaf met rechthoekige kast en mooie sunburst. :thinking:

1 like

Camaro zou ik denken…

1 like