Rommelmarktvondsten

De Peseux 7001 werd midden jaren 90 door Omega gebruikt. Cal.651 uit mijn hoofd.

1 like

:scream: :scream: :scream:

Dat zijn nog eens vondsten!

1 like

Snap ik ook niet. Echt een bord voor zā€™n kop.
Hij staat nu in het blauwe gedeelte voor een mooie en meer realistische prijs. Hopen dat die verkoper op de rommelmarkt de advertentie niet ziet, dan krijgt hij een hartverzakking.

1 like

Zag het later pas. Maar zal het weghalen :roll_eyes:

1 like

Toch niet echt heel handig om hier eerst te melden dat hij hem voor 5 euro heeft gekocht en dan vervolgens voor 1850 euro te koop gaan aanbieden.
Grote kans dat mensen alleen daarom al lager gaan bieden omdat ze vinden dat ie dan ook al wel genoeg winst maakt.

4 likes

Volgens mij is 1850 euro een markt conforme prijs. Ik gun iedereen de wereld. Als de verkoper met dat geld zijn grail kan bekostigen mooi toch. Iedereen mag wel eens een gelukje hebben toch?
Denk dat iedereen hier op het forum voor 5 euro die Breitling niet had laten liggenā€¦

13 likes

Dat zeg ik toch ook niet.
Het is gewoon nooit handig om je inkoopsprijs te vermelden als je iets wil gaan verkopen. Zeker niet als die stukken lager ligt dan je verkoopprijs.

Daarnaast vraag ik me af of er iemand 1850 euro gaat betalen voor een Breitling met deze kast, maar dat terzijde.

2 likes

Een paar maand geleden volgde ik een Breitling chrono op eBay met ook een 7730 chrono uurwerk en een veel mooiere kastvorm, deze ging weg voor net iets meer dan 600ā‚¬. Dan vind ik 1850ā‚¬ voor dat modelletje hierboven wel heel veel centen :zipper_mouth_face:

s-l500

Nu maar weer ontopic.

4 likes

:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Is dit origineel? Heel aparte plaat, lijkt ook meer 60s terwijl de kast eerder is en meer 40s of 50s is.

Als je daarmee ook mijn reactie bedoelt, nee absoluut geen jaloezie.
Ik sta er alleen van te kijken hoe je het aanpakt.

Simpel hij zet hem te koop voor en prima prijs. Wat hij ervoor betaald heeft maakt namelijk nika uit.

1 like

Als ik er interesse in zou hebben, zou ik hem een bod doen van iets van 1500 euro (gebaseerd op zā€™n vraagprijs) omdat ik weet dat ie er 5 euro voor heeft betaald. Dan zou het zomaar eens kunnen zijn dat ie daar mee akkoord gaat, ook omdat ie er 5 euro voor heeft betaald en dan nog steeds een hoop winst er op pakt.

Als ik niet weet wat ie er voor heeft betaald, dan zou ik hem een eerder bod doen van 1700 euro of iets in die richting omdat dat dichter bij zijn vraagprijs ligt en een redelijk bod is.

Zo werkt dit voor meer mensen.
Dus nee het maakt niet uit wat hij er voor heeft betaald, om dit vooraf te melden wel. Dan snijd je jezelf waarschijnlijk in je vingers. Lijkt me niet zo heel moeilijk allemaal.

1 like

Ik vind dat juist wel integer en +1.

4 likes

Boeien toch wat hij voor dat ding heeft betaald?

5 likes

De manier hoe je zo een verkoop aanpakt, lijkt mij aan de verkoper zelf. Wij hebben daar geen ruk mee te maken, vind ik, of het de verkoper nou meer of minder oplevert.

2 likes

Zodra je op een openbaar forum gaat zetten wat je er voor hebt betaald, hebben ineens heel veel mensen er mee te maken.

Maar goed, als jullie het onzin vinden wat ik zeg, prima verder hoor.

1 like

Ik begrijp wel wat Sante zegt. Het is niet ā€˜des mensenā€™ om iemand die makkelijke 1795 euro winst te gunnen. Los van waardes, integriteit en wat nog.

1 like

Precies integer / transparant, neem ook even mee dat het hier nog om een jonge (rond de 20) liefhebber gaat die dol is op Omega en zo met deze vondst wellicht een nieuwe Omega kan gaan funden.

Kortom ik houd hier ook wel van eigenlijk!

Nee hoor, ik begrijp zeker wat je zegt. Ik zou het ook anders aanpakken, maar ja, dat moet ieder voor zich beslissen.