Rommelmarktvondsten

Nog leuker zou zijn geweest : horloge eerst verkopen en achteraf het horloge in dit topic als rommelmarktvondst van €5 plaatsen. Hoewel of de koper dat zou waarderen?

4 likes

Als iemand een gratis rolex krijgt en verkoopt… mag dat toch ook?

Of een erfenis? Of? Zou me niet te druk maken als je geen interesse hebt in het ding.

3 likes

Ik gun het je van harte hoor, ik zou hetzelfde hebben gedaan. (Persoonlijk vind ik het een beetje een saai horloge)

Mooie vondst voor een ‘once-in-a-lifetime’ prijs lijkt mij.
En als de verkoopwaarde nu dan rond die vraagprijs ligt, is daar niets mis mee.
Enige dat je zou kunnen afvragen of bij de koop voor €5 niet ‘wat meer eerlijkheid’ had kunnen worden getoond (gelet op de voorkennis) en de verkoper iets meer opbrengst gegund had geworden (maar anderzijds, ook de gelopen wijze kan ik hem niet kwalijk nemen, wie zou het niet willen), wat ik wel eens zie op tv bij bepaalde opkoop-programma’s waarbij men meer biedt dan de vraagprijs en er nog steeds winst op behaalt.

Te prijzen valt wel zeker de openheid waarmee nu wordt gehandeld, met vermelding van inkoop…iets wat ik mij in veel andere, alledaagse situaties wel eens afvraag…

En als er nu iemand in het blauwe gedeelte kijkt en die prijs er voor over heeft, dan is het helemaal goed, iedereen blij. What a wonderful world!

3 likes

Kind ik vind het zo’n domme zet. Dit komt zo inhalerig over. Had nooit die 5 euro deal vermeld waar je over pocht maar gewoon dit horloge te koop zetten. Trouwens waarom zou je zo een unieke deal meteen verpatsen. Geniet toch eens van wat je hebt. Kind, echt je leven gaat er weer van stralen…Net als je oogjes :star_struck::kissing_heart::kissing_heart:

3 likes

Kind helemaal gelijk!

Maar nu weer ontopic, vandaag gescoord voor 10 euro:

Goud is al flink versleten maar hij loopt nog!

19 likes

Ziet er niet onaardig uit, gefeliciteerd ermee!

Hij kost 5 euro meneer!
Ik bied 100 euro!
De verkoper krabt even achter zijn oor en typt de woorden Breitling Top Time in 2 minuten tijd met 1 vinger in op zijn 10 jaar oude smartphone en krijgt vervolgens een hartinfarct. Daar is toch niemand mee geholpen. :wink:

Gefeliciteerd met je mooie vondst!

10 likes

Als je dan citeert, dan ook graag de juiste context, want volgens mij volgt er nog een stukje tekst na…
Overigens was het om de overige commentaren af te zwakken, dat als hem al iets kwalijk genomen kan worden, dat zich beperkt hiertoe…

Ik snap de ophef wel enigszins, gevoel dat iemand onderste uit de kan wil oid, als je hem dan voor 5 euro koopt verkoop hem dan ook weer voor gun prijs denken mensen, kan me daar in verplaatsen, maar tegelijk is het dikke bullshit natuurlijk, als je zo moraal ridder bent moet je ook afkeuren dat iemand een Breitling koopt van iemand zonder verstand voor 5 euro, dat is is feite bijna diefstal, zeg dan joh dit is een Breitling en bied 750 euro, zo heb je hem nog cheap en slaap je met beter gevoel.

Of praat ik onzin, zeg het maar.

5 likes

Een dure dus! :wink: Aardig ding!

Als hij die marge niet zelf pakt dan doet een ander forumlid dat wel in zijn plaats, al dan niet via MP :wink:

6 likes

Inderdaad… Wellicht dat je met zulke aanschafprijs zelf niet het onderste uit de kan hoeft te halen. Maar het horloge is waard wat het waard is… ongeacht wat iemand er zelf voor betaald heeft.

5 likes

Maar waarom valt niemand over het feit dat iemand 5 euro gekregen heeft voor een horloge dat 1850 waard is, dat is in het beginsel toch veel fouter dan dat ie winst wil pakken, dat snap ik heel goed, dat is handel alleen die 5 euro betalen is dat dan eerlijke handel?

Ja ik lig er niet wakker van als je 5 euro vraagt voor een Breitling kom je zeker uit een ei. Dat dan ook we weer!

Ik snap de hele discussie niet zo. Durf te wedden dat 9/10 personen hetzelfde had gedaan in deze situatie. En mocht je het dan wel fout of oneerlijk vinden, de verkoper had ook gewoon even het woord breitling op Google in kunnen typen (of een beetje algemene kennis kunnen hebben, je kan vinden van het merk wat je wil, maar naamsbekendheid hebben ze wel).

2 likes

Ja ik dacht er zelf 1350 voor te kunnen krijgen, ik had nog 100 euro geboden maar de verkoper wilde het niet hebben. :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Heb het al een keer eerder gemeld. Dit soort topics (evenals Vintage deal gespot) kunnen leiden tot
onnodige reacties, discussies, jaloezie, misgunnen etc. Ergens ook logisch.

1 like

Zegt mijns inziens meer over ‘des mensen’. Iemand wat gunnen zonder jaloers te worden schijnt nog al moeilijk te zijn vandaag ter dag.

6 likes

Kortom, mooie deal voor @EnriqueRQ ! Job well done! Daarvoor kom je op rommelmarkten :wink:

3 likes

Dat is wel al benoemd.

1 like