Rommelmarktvondsten

Ok niet vaak genoeg lol :joy:

Ik zou zelf precies hetzelfde doen, €5 betalen en verkopen voor ā€œnormaleā€ bedrag en dat geld apart zetten voor droomhorloge!

5 likes

Wat is een 'ā€˜normaal’ bedrag?

Enige relevante waarde is marktwaarde toch?

3 likes

Mee eens.

2 likes

Mooie band erop ook ;). Proficiat.

3 likes

Lekker bezig pik haha!

1 like

Ik ook. Waarom zou een ander het voordeel moeten trekken van jouw vondst? Jij bent degene die dagenlang door kringlopen heeft gestruind, en het risico voor lief heeft genomen dat je met een zwaar verroest stuk stront of een samengesteld horloge (of een zwaar verroest samengesteld horloge, haha) thuiskomt.

Of ik ook vijf euro zou betalen weet ik niet zeker. Ik denk dat dat ook afhangt van wie ik voor me heb. Je zult maar zo’n snauwkees voor je neus hebben die gelijk ā€˜oh, hij is toch niet te koop’ zegt wanneer hij ruikt dat er iets voor hem te halen is. Tsja, dan is alle tijd en moeite die jij hebt geĆÆnvesteerd in het afstruinen van kringloopwinkels ook voor niets geweest. Ik denk dat ik ook met mijn lippen op elkaar vijf euro zou hebben betaald, want je kunt (lees: ik kan) ook niet zien of het ding wellicht nep of samengesteld is, of dat het van binnen helemaal afgeschreven is. :man_shrugging:

7 likes

Ik zou er ook 5 euro voor geven als iemand er 5 euro voor vraagt en vervolgens voor de marktprijs te koop zetten.
Daar is mijns inziens niet mis mee. Ik zou het alleen niet aan de grote klok gaan hangen.
Je ziet ook wat voor discussie er over ontstaat daardoor.

5 likes

Je hebt een verkoper op een markt voor je. Een verkoper. Hij is de verkoper die zn onderzoek moet doen. De andere kant werkt het vaak niet op, als jij dat ding graag voor een marktconforme prijs wilde hebben maar hij vroeg er 2 keer te veel voor. Dan zegt men, hij mag er voor vragen wat hij wil en dat klopt. In dit geval vroeg hij er gewoon 5 euro voor.

4 likes

De koper op de rommelmarkt heeft er heel wat uurtjes inzitten: zowel om te kijken op allerlei rommelmarkten, alsook qua reistijd.

Als iemand anders dat gelukje had willen hebben, dan had die persoon vroeg op moeten staan en de beurzen/rommelmarkten etc. af moeten struinen.

Ik zie ook niet in waarom de koper zijn gelukje met anderen moet delen. Wat mij betreft: goed gedaan joh, geniet van het horloge of van de opbrengsten.

3 likes

Hahaha, ja. Precies. En het is een Breitling. :joy: Niet iets obscuurs waarvan je eventueel denkt ā€˜zal wel een plakmerkje zijn’.

1 like

Toffe deal! dat zijn de leukere vondsten :slight_smile:
Grappig wat voor discussie je vondst start, juist in een topic waarin ik dacht dat iedereen het leuk zou vinden om over dit soort vondsten te lezen! Ik zou zeggen geniet ervan en hoop dat je je grail ermee kunt bekostigen :+1:

Edit: enne…meer betalen dan de gevraagde 5 euri omdat je het vermoeden hebt dat het meer waard zou kunnen zijn/worden? :joy: Ik geloof eerlijk niet dat iemand dat zou doen. Ik snap de gedachte en opschrijven…maar het daadwerkelijk doen? nee

2 likes

De discussie start pas nadat hij een week later te koop staat. De eerste reacties zijn gewoon allemaal complimenten.

2 likes

Ja klopt, heb je gelijk in. Maar ik begrijp best dat de koper er trots op is een mooie deal te hebben gevonden. En dat deze dan later wordt aangeboden voor marktprijs lijkt me heel normaal, ook als je er dan veel winst mee pakt.

Zou het leuker hebben gevonden als het z’n grailwatch was geweest en hem gewoon gehouden had.
Maar het is van de koper, dus hij bepaalt maar wat hij ermee doet. Hoop dat ie er een goeie prijs voor krijgt.

:point_up_2::point_up_2::point_up_2:

3 likes

Daar bedoelde ik inderdaad de huidige marktwaarde mee…

2 likes

Oeps, ik dacht even dat ik in een andere draad zat. :sweat_smile::man_facepalming: :joy: In een kringloopwinkel verwacht ik al dat iemand wel een beetje heeft geprobeerd uit te vogelen wat en hoe, maar op een rommelmarkt is iemand toch met z’n ā€˜eigen’ handel bezig lijkt me, dan verwacht ik dat iemand zich zeker heeft verdiept in wat hij verkoopt. Dan lijkt het me heel redelijk om aan te nemen dat er waarschijnlijk een reden zal zijn dat de verkoper maar vijf euro vraagt. Riskante aanschaf dus.

Hoog risico, hoog rendement. :sunglasses:

Ik denk dat ik er ook niets over gezegd zou hebben. :joy: Maar de discussie vind ik tof, het is interessant om hierover de verschillende meningen voorbij te zien komen. :smiley:

Dat had natuurlijk het mooist geweest :slight_smile: Je grail vinden op de rommelmarkt…de droom van ieder HF-lid denk ik stiekem